arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۶ خرداد ۱۳۸۰: نظرسنجی‌ها درمورد انتخابات چه می‌گفت؟

خاطرات هاشمی رفسنجانی: عصر [آقای علیرضا زاکانی، رییس سازمان بسیج دانشجویی، همراه] مسئولان بسيج دانشجويى آمدند وگفتند، وضع دانشگاه بهتر از چند ماه پيش است و ليبرال‌ها و چپ‌ها منفعل شده‌اند و طرفداران دوم خردادى كم شده و بى‌تفاوت‌ها زياد شده‌اند و خيلى‌ها مى‌گويند، در انتخابات [ریاست‌جمهوری] شركت نمى‌كنند و نظرم را در مورد نامزدهاى انتخابات خواستند؛ جواب روشنى ندادم.خواستند، براى تبيين معارف اسلام با زبان روز و جواب شبهات، اقدام كنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۶ خرداد ۱۳۸۰: ديشب در مسير خانه، براى عيادت آقايان [صادق] احسان‌بخش، امام‌جمعه رشت و [عبدالکریم] حق‌شناس، از علماى تهران، به بيمارستان خاتم‌الانبيا رفتم. آقاى احسانبخش، در حالت كما است و خطر جدى دارند. بستگانشان گفتند كه در سفر [اخیر] رهبرى به گيلان، تلاش‌هاى خسته‌كننده و استرس داشتند و بايستى استراحت مى‌كردند. 
 
[آقاى استين‌كريستن‌سن]، سفير سوئد آمد. دربارة توسعه همكارى‌ها و به خصوص در ساخت سكوى حفارى (كشتى) در درياى خزر مذاكره شد وگفت، تحسين روابط ايران و عربستان، براى ديپلمات‌ها غيرمنتظره بود.گفت، در سال‌هاى گذشته كه سفير سوئد در عربستان بود، در يك ضيافت شام دربار در ايام حج، وقتى ديده شد، يكى از بستگان شما در میهمانى شركت‌كرده، مايه تعجب و تحليل‌ها شد. 
 
آقاى امير عراقى، [فرزند شهید مهدی عراقی] آمد. از اوضاع سياسى ابراز نگرانى‌كرد و گفت، مسئولان خيلى جوزده شده‌اند. از وزارت علوم انتقاد داشت كه مجوز دانشگاه در دست ساخت در طالقان را نداده؛ با دوره كاردانى موافقت كرده است.  
 
عصر [آقای علیرضا زاکانی، رییس سازمان بسیج دانشجویی، همراه] مسئولان بسيج دانشجويى آمدند وگفتند، وضع دانشگاه بهتر از چند ماه پيش است و ليبرال‌ها و چپ‌ها منفعل شده‌اند و طرفداران دوم خردادى كم شده و بى‌تفاوت‌ها زياد شده‌اند و خيلى‌ها مى‌گويند، در انتخابات [ریاست‌جمهوری] شركت نمى‌كنند و نظرم را در مورد نامزدهاى انتخابات خواستند؛ جواب روشنى ندادم.خواستند، براى تبيين معارف اسلام با زبان روز و جواب شبهات، اقدام كنم.
 
آقاى حسين مرعشى، [نماینده کرمان] آمد.گفت، فضاى انتخابات در شهرستان‌ها سرد است و آقاى [غلامحسین] كرباسچى، [دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی]، در جلسه سران دوم‌خردادى‌ها در حضور آقاى [سیدمحمد] خاتمى، انتقاد تُندى از آقاى خاتمى كرده؛ به خاطر عدم توجه به سازندگى و عدم جلوگيرى از سمپاشى‌هاى دوستانش عليه من و نيز عدم وفاي به وعده‌ها و عدم استفاده از امكانات ارزي.گفت،در يك سنجش افكار اينترنتي، آقاى خاتمى، اول بوده با 43 درصد و آقاى [احمد] توكلى، دوم با 37 درصد و آقاى [علی] فلاحيان، سوم با 11درصد، ولى اين نتيجه با داده‌هاى ديگر نظرسنجى‌ها  نمى‌سازد. 
 
ديشب، دادگاهى جلوی ميتينگ [ستاد انتخاباتی] آقاى [سیدمحمد] خاتمى، در ورزشگاه شيرودى را گرفته بود، ولى امروز ریيس دادگسترى [استان تهران]، حكم دادگاه را لغو كرد؛ مسأله بحث انگيزى شده است. چپ‌ها هيجان‌آفرينى مى‌كنند. قاضى گويا اشتباه كرده است.دكتر [عبدالله] جاسبى،[نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری] هم تلفنى گفت، از قاضى‌ای كه پوسترهاى او را جمع كرده، شكايت‌كرده است. دوم‌خردادى‌ها از برنامه وسيع صداوسيما براى صحبت نامزدها، انتقاد دارند و مى‌گويند، هدف اين است كه 9 نفر عليه آقاى خاتمى حرف بزنند.
نظرات بینندگان