arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۸ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳

وضعیت آب و هوا، امروز ۷ خرداد ۱۴۰۳؛ کدام استان‌ها بارانی است؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از  وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در شرق کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از  و قوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در شرق کشور خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: امروز (۷ خردادماه) در ارتفاعات البرز شرقی، برخی نقاط خراسان شمالی، مناطق کوهستانی استان گلستان همچنین برخی نقاط اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۸ خردادماه) علاوه بر مناطق ذکر شده بارش ارتفاعات البرز مرکزی را در بر می‌گیرد. چهارشنبه و پنجشنبه (۹ و ۱۰ خردادماه) در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط در شمال غرب کشور رگبار و رعدوبرق پراکنده روی می‌دهد. در بقیه مناطق کشور جوی آرام برقرار می‌شود .

به گفته ضیاییان جمعه (۱۱ خرداد ماه) نیز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام برقرار خواهد بود.

وی افزود: طی پنج روز آینده مناطقی از شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه در نوار شرقی و منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: از سه شنبه در نیمه غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و از پنجشنبه در نیمه شرقی کشور روند افزایش دما برقرار می‌شود. 

وی افزود: دوشنبه دریای خزر مواج است همچنین دوشنبه خلیج فارس، سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهند شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۸ خرداد) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای۳۳ درجه سانتیگراد سه شنبه (۸ خرداد) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۶ و ۷ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۵ و ۴۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان