arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳

آیا وزیر خارجه عمان حامل پیام آمریکا به ایران است؟ / سخنگوی وزارت خارجه: تبادل پیام بین ایران و آمریکا در خصوص مذاکرات همواره در جریان بوده و قطع نشده

کنعانی با بیان اینکه سفر وزیر خارجه عمان به تهران در چارچوب عزیمت به‌منظور ابراز تسلیت و ابلاغ مراتب همدردی با ایران صورت می‌گیرد، گفت: وزیر خارجه عمان به‌دنبال حضور نداشتن در مراسم شهدای خدمت و نوع رابطه نزدیک با همتای ایرانی تصمیم به سفر به تهران گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا وزیر خارجه عمان حامل پیام آمریکا به ایران است؟ / سخنگوی وزارت خارجه: تبادل پیام بین ایران و آمریکا در خصوص مذاکرات همواره در جریان بوده و قطع نشده

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نخستین نشست خبری پس از شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه درپی سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی، در جمع خبرنگاران ایرانی و خارجی حاضر شد و به پرسش‌های آن‌ها درباره مهم‌ترین تحولات در حوزه سیاست خارجی پاسخ داد.

به گزارش «انتخاب»، کنعانی با بیان اینکه سفر وزیر خارجه عمان به تهران در چارچوب عزیمت به‌منظور ابراز تسلیت و ابلاغ مراتب همدردی با ایران صورت می‌گیرد، گفت: وزیر خارجه عمان به‌دنبال حضور نداشتن در مراسم شهدای خدمت و نوع رابطه نزدیک با همتای ایرانی تصمیم به سفر به تهران گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه روابط ایران و عمان سازنده است و موضوع‌های متعددی میان دو کشور برای رایزنی وجود دارد، اظهار کرد: وزیر خارجه عمان احتمالا با مخبر هم دیدار می‌کند.

وی با اعلام اینکه تبادل پیام میان ایران و طرف آمریکایی برای مذاکرات رفع تحریم‌ها همواره در جریان بوده و قطع نشده و مذاکرات درباره رفع تحریم و موضوع هسته‌ای بوده و هرگز از این چارچوب خارج نشده است، اضافه کرد: مفاد خبرهای منتشره در رسانه‌های غربی درباره این گفتگوها معتبر و دقیق نیست.

نظرات بینندگان