arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳

کنعانی در مورد نحوه استفاده از پول‌های ایران در قطر: از لفظ پول‌های بلوکه شده استفاده نمی‌کنم/ در نحوه استفاده از این منابع مالی تغییر ایجاد نشده است

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نحوه استفاده ایران از پول‌های بلوکه شده در قطر گفت: من از لفظ پول‌های بلوکه شده استفاده نمی‌کنم و و باید بگویم استفاده از پول‌های موجود ساز و کار خاص خود را دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری خود شهادت شهیدان خدمت را تسلیت گفت و از حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع این شهدا تقدیر و تشکر کرد.

ناصر کنعانی در اولین نشست خبری خود پس از حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهانشان  تصریح کرد: مردم با حضور میلیونی در مراسم تشییع شهدای خدمت حماسه جدیدی خلق کردند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نحوه استفاده ایران از پول‌های بلوکه شده در قطر گفت: من از لفظ پول‌های بلوکه شده استفاده نمی‌کنم و و باید بگویم استفاده از پول‌های موجود ساز و کار خاص خود را دارد و در نحوه استفاده از این منابع مالی تغییر ایجاد نشده است و در  این زمینه در  در صورت ضرورت بانک مرکزی اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بازگشایی سفارت ایران و سودان با توجه به سفر اخیر وزیر خارجه این کشور  به تهران و همچنین زمان بازگشایی سفارت آذربایجان در ایران و اعزام سفرای جدید ایران به این دو کشور گفت: روابط ما با آذریابجان در مسیر درستی قرار دارد  و در همین چارچوب به پیش خواهد رفت.

کنعانی ادامه داد: از سرگیری فعالیت سفارت آذربایجان در تهران یکی از موضوعات مورد توافق در مسیر پیشرفت همکاری‌های دو کشور بوده و امیدواریم در چارچوب توافقات بین ۲ کشور ، این موضوع انجام شود.

کنعانی تاکید کرد : انتخاب سفرا هم جزو روندهای جاری در حوزه دیپلماسی است و در همان روند کار به پیش می‌رود.

وی افزود : در خصوص سودان هم خوشبختانه روابط  ۲ کشور در مسیر خوبی قرار گرفته است.

نظرات بینندگان