arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳

بورل: متهم‌کردن دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی به «یهود ستیزی» غیرقابل قبول است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اسرائیل با وجود حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف فوری حملات به رفح، به عملیات نظامی در جنوب نوار غزه ادامه می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اسرائیل با وجود حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف فوری حملات به رفح، به عملیات نظامی در جنوب نوار غزه ادامه می‌دهد.

بورل پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا افزود که حکم دیوان بین المللی دادگستری باید اجرا شود.

او در این رابطه تاکید کرد که متهم‌کردن کریم خان، دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی که خواستار صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی شده بود، به «یهود ستیزی» کاملا غیرقابل قبول است.

او در اظهاراتی پیش از برگزاری نشست اروپایی-عربی در بروکسل افزود: «دادستان و دادگاه به شدت مورد ارعاب قرار گرفتند و به یهودستیزی متهم شدند - کاری که همیشه دولت بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر اسرائیل) در واکنش به اقدامی که طبق میل او نباشد، انجام می‌دهد.»

بورل همچنین کشته و زخمی‌شدن ده‌ها نفر در حمله شب گذشته اسرائیل به اردوگاه آوارگان در رفح در جنوب نوار غزه را محکوم کرد.

بورل گفت: «این یک معضل واقعی است: جامعه بین‌المللی چگونه می‌تواند تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری را قابل اجرا کند؟»

در زمینه دیگری، بورل گفت که برای رسیدن به یک تصمیم سیاسی در مورد آغاز ماموریت اتحادیه اروپا در گذرگاه مرزی رفح، تلاش خواهد کرد.

این در حالی است که سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل امروز به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا گزارش داد که اتحادیه به عنوان ناظر در گذرگاه مرزی رفح احتمالا ماموریت خود را آغاز خواهد کرد.

ماموریت اتحادیه اروپا در گذرگاه رفح پس از به دست گرفتن قدرت در غزه توسط حماس در سال ۲۰۰۷ متوقف شد.

نظرات بینندگان