arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۷۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۱

راهکار سبحانی نیا برای جلوگیری از افزایش نرخ ارز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیئت رئیسه مجلس‌ با اشاره به افزایش بی‌رویه نرخ ارز گفت: دولت با ‌عزمی جدی،‌ عرضه ارز در بازار و ‌نظارت و کنترل ‌می‌تواند از افزایش بی‌رویه نرخ ارز جلوگیری کند.

به گزارش انتخاب ، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا ‌امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: انتخاب سفرا در وزارت خارجه است و اولویت انتخاب استفاده از نیروها و مدیران خود وزارتخانه است که یک سری از مراحل خدمت را طی کرده‌اند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: البته در همه مواقع به این صورت نیست و ممکن است افرادی با مسئولیت‌های خارج از وزارت نیز انتخاب شوند که این نیروها را وزارت خارجه به رئیس‌جمهور معرفی می‌کند که با حکم رئیس‌جمهور به عنوان سفیر منصوب می‌شود.

سبحانی‌نیا در ارتباط با ویژگی‌های سفیران گفت: فردی که به عنوان سفیر انتخاب می‌شود باید در سمت‌های بالای وزارتخانه خدمت کرده باشد و همچنین سابقه ماموریت‌ خارج از کشور و یا سمت مدیرکل یا رئیس اداره را داشته باشد و شش مرحله وزارت خارجه را که دبیری 1و 2 و3 و رایزنی 1و 2و 3 است و هرکدام دو سال زمان می‌برد طی کرده باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سفیر باید از نظر رشته خدمتی گرایش علوم سیاسی داشته و کار دیپلماتیک انجام داده باشد.

سبحانی نیا با اشاره به ویژگی‌های یک سفیر اظهار کرد: با توجه به گذشت 33 سال از عمر انقلاب اکثر سفیران انتخاب شده با تجربه هستند اما ممکن است افرادی با ‌ارتباط‌ و ضابطه نیز انتخاب شوند که ویژگی‌های لازم را نداشته باشند.

وی در ارتباط با اینکه آیا لازم است که با تغییر دولت سفیر کارآمد نیز عوض شود گفت: لازم نیست که با تغییر دولت سفیر کارآمد عوض شود اما چون سفرا با حکم رئیس جمهور منصوب می‌شوند ممکن است که با تغییر دولت سفیر نیز عوض شود و گاهی اوقات سفیر در وسط ماموریت خود عوض می‌شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بی‌رویه نرخ ارز در بازار اظهار کرد: اگر عزمی جدی برای مهار ارز وجود داشته باشد و دولت با عرضه ارز در بازار و همچنین نظارت و کنترل سوءاستفاده برخی از دستگاه‌ها می‌توان از افزایش بی‌رویه نرخ ارز جلوگیری کرد.

سبحانی‌نیا در ارتباط با تاثیر تحریم‌ها در افزایش قیمت ارز گفت: تحریم‌ها بی‌تاثیر در افزایش نرخ ارز نیست اما در حال حاضر شرایط اقتصادی در تمام دنیا دچار مشکل است و اینکه کشورهای خارجی تصور کنند که با تحریم‌ها به هدف خود در مورد ایران رسیده‌اند اشتباه می‌کنند و ملت ما با بصیرت و آگاهی از این وضعیت نیز عبور می‌کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
0
2
جون من خسته نميشيد از اينهمه شعار ؟
نظرات بینندگان