arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۷۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۱

وعده رئیس اتحادیه طلا درباره قیمت سکه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: به نظر می‌رسد بازار و قیمت سکه و طلا رو به ثبات می‌رود.

به گزارش انتخاب، محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با  فارس، در مورد آینده بازار سکه و طلا گفت: فعلا نمی‌شود وضع قیمت‌ها را پیش‌بینی کرد، اما با توجه به اینکه امروز آخرین روز فعالیت هفتگی بورس‌های جهانی است، روز شنبه قیمت ثابت می‌ماند و از فردا بازار قابل پیش‌بینی است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما ثبات بازار سکه و طلا برمی‌گردد، گفت: به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه رو به ثبات باشد، وضعیت بازار سکه و طلا هم رو به ثبات و درست شدن قیمت‌ها پیش می‌رود.

وی در مورد بحث ارز و سکه گفت: البته ارز ارتباط زیادی به ما ندارد، اما چون سکه بر اساس نرخ جهانی اونس طلا محاسبه می‌شود، بنابراین قیمت دلار هم در قیمت سکه اثر می‌گذارد.

کشتی آرای افزود: افزایش قیمت دلار نه تنها در قیمت سکه و طلا بلکه در قیمت بقیه کالاها اثر می‌گذارد و نگرانی در مردم به وجود می‌آورد که مردم در واکنش به این افزایش نرخ سعی می‌کنند نقدینگی خود را به سرمایه با ارزش تبدیل کنند.

وی گفت: برخی از مردم برای حفظ ارزش پول خود طلا و سکه می‌خرند که باعث می‌شود، قیمت‌ها التهابی شود، چون وقتی تقاضا افزایش می‌یابد، با توجه به اینکه عرضه محدود است، طبیعی است که قیمت‌ها رو به افزایش باشد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تأکید کرد: وضعیت بازار سکه و ارز در 2 تا 3 روز آینده نسبت به هفته قبل بهتر شده است.

وی گفت: تا این لحظه یعنی روز جمعه 14 مهر 91 ساعت 11:30 قیمت هر اونس طلا (معادل 33.2 گرم) در بازار جهانی با  20 دلار افزایش به هزار و  792 دلار رسیده است و این افزایش ظرف یکی دو روز گذشته بوده است، پس این افزایش جهانی قیمت اونس طلا واقعی است.

وی تأکید کرد: اگر قیمت جهانی طلا ثابت باشد، اما قیمت داخلی طلا افزایش یابد این ناشی از عامل دوم است که از التهاب بازار ارز در 7 تا 10 روز گذشته ناشی می‌شود.

وی تأکید کرد: ظرف 2 روز گذشته نرخ ارز تا حدی تثبیت شده و در بازار رسمی داد و ستد نمی‌شود و بسیاری از مغازه‌داران سکه نیز خرید و فروش را متوقف کرده بودند، تا قیمت ثابت شود.

کشتی آرای تأکید کرد: بر اساس اونس هزار و 792 دلار قیمت واقعی هر قطعه سکه بهار آزادی 1.1 میلیون تومان است، در حالی که تا چند روز گذشته به 1.5 میلیون تومان رسیده بود و این کاهش 400 هزار تومانی در قیمت سکه به خاطر کاهش قیمت ارز اتفاق افتاده است.

کشتی آرای گفت: در معادله تعریف قیمت سکه تنها مجهول معامله نرخ ارز است و باید این نرخ را کسی تعیین کند که مقامات اقتصادی کشور هستند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر قیمت هر گرم طلای ساخته نشده 18 عیار 114 هزار و 500 تومان، قیمت هر سکه بهار آزادی 1.1 میلیون تومان، نیم سکه 560 هزار تومان، ربع سکه 280 هزار تومان و سکه یک گرمی 145 هزار تومان است.

همچنین قیمت هر مثقال طلای 17 عیار 495 هزار تومان و یک مثقال طلای 18 عیار 524.5 هزار تومان است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
2
9
ایشون غیب گویی کرده اند که معادله تعریف قیمت سکه تنها مجهول معامله نرخ ارز است و باید این نرخ را کسی تعیین کند که مقامات اقتصادی کشور هستند.
!!! مرسی از راهنمایی ایشون !!!
نظرات بینندگان