arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳

پرسپولیس چگونه شانس اول قهرمانی شد؟

فقط یک روز به پایان لیگ بیست و سوم باقی مانده و پرسپولیس با اختلافی یک امتیازی نسبت به استقلال صدرنشین است. این اتفاق در پایان هفته بیست و هشتم رقم خورد. درست همان شبی که آبی‌های تهران در قائمشهر زمین‌گیر شدند و آبی‌های خوزستان خیلی ناگهانی قافیه را در تهران به قرمزها باختند. اما دقیقا چه شد که در آخرین روز لیگ نام اصلی ترین شانس قهرمانی تغییر کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرهیختگان: فقط یک روز به پایان لیگ بیست و سوم باقی مانده و پرسپولیس با اختلافی یک امتیازی نسبت به استقلال صدرنشین است. این اتفاق در پایان هفته بیست و هشتم رقم خورد. درست همان شبی که آبی‌های تهران در قائمشهر زمین‌گیر شدند و آبی‌های خوزستان خیلی ناگهانی قافیه را در تهران به قرمزها باختند. اما دقیقا چه شد که در آخرین روز لیگ نام اصلی ترین شانس قهرمانی تغییر کرد؟
 
نگاهی اجمالی به آنچه در طول مسابقات رخ داده نشان می‌دهد موتور سرخابی‌ها در دو نیم فصل جداگانه روشن بوده و همانقدر که استقلال در نیم فصل اولش بهتر کار کرده، پرسپولیس در نیم فصل دوم خوب بوده. البته که استقلال تا همین فاصله یک هفته مانده به پایان بازی‌ها به اندازه کل نیم فصل اولش امتیاز گرفته ولی این تفاوت آشکار پرسپولیس اوسمار با پرسپولیس یحیی است که تعیین کننده معادلات بوده. در واقع اختلاف 4 امتیازی این تیم در مقایسه با مدت مشابه نیم فصل اولش حال خوب امروز را به هواداران قرمز هدیه داده. 
 
 آمار به ما می‌گوید که وضعیت امسال استقلال اینگونه بوده که روند امتیاز گیری‌اش نه تنها تغییر خاصی نداشته بلکه کمی هم دچار افت شده:
 
نیم‌فصل اول: 23 گل زده، 9 گل خورده، 32 امتیاز
 
تا به اینجای نیم‌فصل دوم: 15 گل زده، 6 گل خورده، 32 امتیاز
 
ولی شرایط پرسپولیس با وجود تغییر سرمربی به شکلی واضح با تغییرات مثبت همراه شده:
 
نیم‌فصل اول: 19 گل زده، 10 گل خورده، 30 امتیاز
 
تا به اینجای نیم‌فصل دوم: 25 گل زده، 8 گل خورده، 35 امتیاز
نظرات بینندگان