arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۱

اسامه به یاری اوباما می‌شتابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که بسیاری انتشار این فیلم را در این تاریخ، تلاشی تبلیغاتی دانسته‌اند، «نشنال جئوگرافیک» مدعی شده است که انتخاب تاریخ پخش این فیلم جنبه تبلیغاتی ندارد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، یک شبکه تلویزیونی آمریکا قرار است دو روز پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور فیلمی داستانی از عملیات حمله به محل اختفا اسامه بن‌لادن منتشر کند.

شبکه «نشنال جئوگرافیک» آمریکا قرار است فیلم داستانی مرگ «اسامه بن‌لادن» را ماه آینده به فاصله دو روز مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به نمایش بگذارد.
 
فیلم «تیم ویژه 6 نفره: حمله به اسامه» را کمپانی‌های فیلمسازی «وینشتین» و «ولتاژ» به صورت مشترک تولید کرده‌اند و بنا بر اعلام «نشنال‌جئوگرافیک»، این فیلم قرار است روز 4 نوامبر روی آنتن رود. این در حالی است که اوباما باید 2 روز بعد در انتخابات ریاست‌جمهوری رو در روی «میت رامنی» رقیب جمهوری‌خواه خود قرار بگیرد.
 
نکته جالب آنکه «هاروی وینشتین» مدیر موسسه فیلمسازی که این فیلم را تولید کرده، خود از حامیان تبلیغاتی باراک اوباما بوده و کشته شدن بن‌لادن را یک موفقیت و نمونه‌ای از رهبری اوباما می‌داند.
 
در حالی که بسیاری انتشار این فیلم را در این تاریخ، تلاشی تبلیغاتی دانسته‌اند، «نشنال جئوگرافیک» مدعی شده است که انتخاب تاریخ پخش این فیلم جنبه تبلیغاتی ندارد.
 
داستان مرگ بن‌لادن که روایت‌های متفاوتی از آن وجود دارد، یکی از مواردی است که دولت اوباما آن را موفقیتی برای خود می‌داند و تلاش می‌کند از آن بیشترین بهره‌برداری تبلیغاتی را داشته باشد.
 
دولت آمریکا سال گذشته مدعی شد نیروهای ویژه این کشور در عملیاتی سری محل اختفاء «اسامه بن‌ لادن» رهبر القاعده را شناسایی کرده و به این محل حمله کرده‌اند. آمریکایی‌ها گفته‌اند که بن‌لادن با دیدن نیروهای آمریکایی اقدام به تیراندازی کرده و نهایتا در تیراندازی متقابل کشته شده است. مقامات آمریکایی همچنین در توجیه این امر که جسد وی پیدا نشده، عنوان کرده‌اند که جسد بن‌ لادن به دریا انداخته شده است. این روایت رسمی بارها نقض شده و حتی یکی از حاضران در این عملیات اخیرا کتابی منتشر کرده و در این کتاب گفته است که بن‌لادن هیچ‌گاه به سمت نیروهای آمریکایی تیراندازی نکرده و آن‌ها می‌توانسته‌اند او را زنده بازداشت کنند.
نظرات بینندگان