arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
تاریخ گردی با «انتخاب»؛

معرفی مستند/ آخرین روز‌های زمستان

آخرین روز‌های زمستان فیلم مستندی به کارگردانی محمدحسین مهدویان دربارهٔ زندگی شهید حسن باقری است که در سال ۱۳۹۱ خورشیدی ساخته شد. غلامحسین افشردی، معروف به حسن باقری، نظامی و روزنامه‌نگار بود که در جنگ ایران و عراق به عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه فعالیت می‌کرد. وی از فرماندهان ارشد سپاه در عملیات طریق القدس، عملیات فتح‌المبین، عملیات رمضان و عملیات بیت‌المقدس بود و نقشی کلیدی در آزادسازی خرمشهر داشت. باقری در بهمن ۱۳۶۱ منطقه فکه و در سنگر دیده‌بانی، در اثر اصابت گلوله خمپاره به شهادت رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: آخرین روز‌های زمستان فیلم مستندی به کارگردانی محمدحسین مهدویان دربارهٔ زندگی شهید حسن باقری است که در سال ۱۳۹۱ خورشیدی ساخته شد.
غلامحسین افشردی، معروف به حسن باقری، نظامی و روزنامه‌نگار بود که در جنگ ایران و عراق به عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه فعالیت می‌کرد. وی از فرماندهان ارشد سپاه در عملیات طریق القدس، عملیات فتح‌المبین، عملیات رمضان و عملیات بیت‌المقدس بود و نقشی کلیدی در آزادسازی خرمشهر داشت. باقری در بهمن ۱۳۶۱ منطقه فکه و در سنگر دیده‌بانی، در اثر اصابت گلوله خمپاره به شهادت رسید.
اکثر صحنه‌های مربوط به دههٔ ۶۰ بازسازی شده، به‌طوری که به نظر می‌رسد صحنه‌های واقعی و از آرشیو می‌باشد. همچنین در این فیلم از صدای واقعی باقری در جنگ استفاده شده است. «مهدی زمین‌پرداز» بازیگر نقش حسن باقری است. این اثر به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد تهیه و تولید شده است.

نظرات بینندگان