arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۹۰۶
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱

اینترنت مبین نت ؛ این همه اعتماد به نفس و بی توجهی به مشتریان از کجا می آید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از بینندگان «انتخاب» که پیشتر گزارش هایی در مورد اختلالهای مکرر شرکت مبین نت، ارسال کرده بود ، با ارسال گزارش دیگری آورده است:

پیشتر در مورد قطعی های مکرر و یا قطع و وصل شدن های بی حساب و کتاب (که گاه در یک ساعت 50 بار اتفاق می افتد) گزارشی نوشته بودم ، اینک به بررسی پاسخگویی این شرکت می پردازم:

بخش پاسخگویی تلفنی
اگر شما بخواهید با کارشناسان به خار مشکلات عدیده این شرکت تماس بگیرید ، مسیری وحشتناک را باید رد کنید! به این شکل که ، پس از فشار دادن شماره های مختلف، و رسیدن به پشت خطوط کارشناسان این شرکت ، صدایی ضبط شده می گوید: اگر می خواهید انصراف دهید عدد 1 و اگر می خواهید ادامه دهید عدد 2

به خاطر اینکه مجبورید و به اینترنت نیاز دارید ، عدد 2 را می زنید. اما این پایان ماجرا نیست . صدای ضبط شده می گوید: ترافیک بسیار سنگین است و هر 30 ثانیه درخواستش را برای انصارف اعلام می کند.

اما دو اتفاق می افتد: برخلاف برخی شرکت های پاسخگو ، صدای ضبط شده هرگز به شما نم یگوید شما در صف چند نفره هستید!

جالب انکه شما حتی اگر ساعت 5 صبح تماس بگیرید ، گوینده صدای ضبط شده مدعی «ترافیک سنگین» می شود و کلامی به خود زحمت نمی دهد که کارشناسی نیست که شما منتظرش هستید!

2. وحشتناکترین بخش این شرکت مدعی پاسخگویی 24 ساعته آن است که وقتی در ساعت 10 شب به دلایل مختلف و ضعف های متعدد این شرکت ، اینترنت قطع شود ، گوینده صدای ضبط شده یک کلام نمی گوید که آقا! اینجا اساساً کسی نیست که جواب بدهد. و متاسفانه طراحان این اقدام مسخره، با وقاخت تمام دقایق یا حتی ساعات طولانی مشتری را سرکار می گذارند و کارشناسی جواب آنها را نمی دهد! چون کسی نیست که جواب بدهد!

برای من خودم اتفاق افتاد که یکبار به خاطر خرابی اینترنت ، 2 ساعت و 11 دقیقه پشت خط بودم ، اما نه تنها پاسخی داده نشد بلکه صدای ضبط شده نگفت که کسی نیست که پاسخ شما را بدهد!

عدد .... را وارد کتید!

اگر مشتری ایترنت مبین نت یا هر اینترنت دیگری باشید حتماً شنیدید این جمله را که برای تماس با فلان بخش ، فلان عدد راوارد کتید! اما در مبین نت، ماجرا به شکل دیگری است!
در مدرنترین امکانی که تنها در "مبین نت" وجود دارد ، وقتی می گوید مثلاً عدد یک را وارد کنید و شما هم وارد می کنید پاسخ می دهد: شما عددی وارد نکردید و با اعتماد به نفس تمام خداحافظی می کند!

یا می گوید شماره اشتراک را بدهید: شماره را وارد می کنید ، اما می گوید شماره را اشتباه وارد کردید، دفعه سوم هم می گوید: شما 3 بار اشتباه وارد کردید و حق ندارید بیش تر استفاده کنید ، خداحافظ!

همین!

پرداخت اینترنتی پایان اعتبار اینرتنت شما!

اگر اینترنت شما یکباره در ساعت 11 شب تمام شود ، مجبورید از طریق امکان اینترنتی آن استفاده کنید ، اما دو مشکل همواره وجود دارد:

الف) بانک پارسیان به عنوان یکی از بانک های خدمات دهی که با این شرکت قرارداد دارد ، اساساً اجازه وورد و پرداخت پول را نمی دهد!

فایرفاکس و اکسپلورر

ب) بانک دیگری هم که اجازه می دهد ، روزی چند ساعت قطع است

از طریق تلفن هم به دلایلی که در گزینه قبلی اشاره کردم ، اساساً امکان خرید اعتبار وجود ندارد یا بسیار کم است!

البته در جدیدترین ورژن ارورهای این اینترنت فوق العاده ، پیش از آنکه حتی وارد ورودی های بانک ها شوید با چنین اروری مواجه می شویم :

Server Error in '/' Application.
The resource cannot be found.
Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.  Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.

Requested URL: /browse.aspx

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:4.0.30319; ASP.NET Version:4.0.30319.272

جدیدترین ورژن اختلال

اما در جدیدترین اختلال، مشکل چند برابر شده و برای وصل شدن اینرتنتی که اشتراکش تمام شده، امکان پرداخت اینترنتی از طریق مبین نت نیست و باید از طرق مختلف مانند اینترنت های دیگر، اقدام به وصل کردن اینترنت بکنید!

پاسخ مسئولین مبین نت چه خواهد بود؟

احیاناً اگر روزی مدیران این مجموعه را جایی ببینید ، و از این وضعیت فاجعه بار گلایه کنید، احتمالاً پاسخ خواهند داد که "به خدا نمی دانید چقدر مشتری داریم و سرمان خیلی شلوغ است و به دلیل ازدیاد مشتری، از پس حل همه مشکلات برنمی آییم"

اگر چنین پاسخ داد شود ، پاسخ بنده نیز یک چمله است: شرکتی که از پس خدمات اینترنت مردم برنمی آید ، غلط می کند در حد "ملی" تبلیغات می کند ، بیجا می کند در ده ها هزار مشتری جذب می کند ، غلط می کند می گوید در 120 کشور شهر ایران امکانات داریم (حال آنکه در همین تهرانش ، در خیلی از نقاط جواب نمی دهد چه برسد شهرهای کوچک دیگر، ظاهراً اگر در یک نقطه مثلاً نوشهر آقایان قادر به خدمات دهی هستند اعلام می گویند که در کل نوشهر چنین امکانی داریم)

چرا سازمان های نظارتی وارد نمی شوند که به چه حقی و با چه احازه ای، با چنین اینترنتی برخورد نمی کنند که

الف)روزانه در نقاط مختلف، قطعی های بسیار زیاد دارد و گاهی از 6 ساعت می گذرد

ب) در شلوغ ترین ساعات روز ، مثلاً ساعت 11 تا 2 ظهر کلاً قطع است یا با سرعت وحشتناکی کار می کند (البته در جایی که من استفاده می کنم ، هر روز از ساعت 11 تا 1 و نیم ظهر، قطع است)


با این اوصاف، سایت مبین نت در اخبار روزانه اش، از افزایش شهرهای تحت پوشش خبر می دهد و در آخرین گزارش خود با خوشحالی تمامتیتر زده است:
 تله‌کابین‌سواری همراه با وایمکس مبین‌نت
 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۵
دنیای وارونه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
3
10
اینترنت شاتل که بی سیم نیست و خیر سرش خودشو بهترین سرویس دهنده اعلام میکنه چی... برای شارژ دوره کاملا عملیات شارژ انجام میدهیم و پول واریز میشود اما خبری از شارژ نمیشود..!!!! بار دوم که شارژ میکنیم هردو وجه واریزی به حساب میره و میگن پول برگشت داده نمیشه اگه میخاین ترافیک اضافه بخرین با این پول باقیمونده!!!!!!! مدرکش هم هست اگه بخواین
امین از تهران نو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
1
14
بخدا منم خسته شدم
برای یک ساله 200 تومن دادم.
اسمش 256 اصلا گاهی اوقات که کار نمیکنه.
کابل لن خریدم 10 متری بردم چسبوندمش به شیشه.انتناش تا یکی به اخر پره ولی سرعتش مزخرفه
انتخاب تو رو جون هر کی دوست داری منتشر کن.خسته شده
ویلا للمتففین
پاسخ ها
علیرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
من از نیشابور گرفتم با گرانترین مودم ممکن
سرعتش افتضاح بود
دایال اپ بهتره از مبین نت
اومدم مشهد که پوشش بهتری داره
اصلا کار نکرد رفتم نمایندگی بهم گفتن مشهد ساختموناش بلنده مشکل جواب میده
دیگه مونده برم بالا برجای مشهد تستش کنم
الانم که مودم گرون قیمتشو انداختم یه گوشه پرسرعت پارس انلاین استفاده میکنم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
2
7
من پولمو نتونستم از اینها بپس بگیرم چکار کنم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
1
4
احسنت
لیسانسه بیکار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
1
12
گل گفتی خداییش ! یه دنیا مثبت
کاشانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
1
6
مزید بر اینها قیمت ترافیک بسیار بالاترش ضغف انتن دهی زیر سقف در بسیاری مناطق و سرعت ادعایی کاذب است بطوری که اینترنت 512 اینجانب از اینترنت 256 شرکت قبلی مورد استفاده کم سرعت تر و بی ثبات تر است
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
1
10
خیلی عملکرد و پاسخگویی این مبین نت شبیه دولت هستش، بعدش هم بعید می دونم کسی از مسئولین جرات داشته باشه با مسئولین مبین نت رودررو بشه ، دیگه خودتون که بهتر می دونین
سهیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
1
9
همه مطالب این نوشته صحیح بوده و خود بنده 4 بار درگیر همین مسائل شدم. قابل شکایته
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
1
11
من هم از مشتریان مبین نت هستم که مدام در مشد قطعی داریم و ناراضی هستم
کسی هم پاسخگو نیست
و تمام ادعای گزارش بالا را قبول دارم و با این وجود مکاتبه ای هم از طریق ایمیل با بخش پشتیابی داشته ام که این شرکت مدام ایمیل هایی با پاسخ یکسان! و تکراری ارسال می نماید!!
اگر پاسخی یافتید بنده را هم در جریان بگذارید!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
2
6
من سرعت اینترنت مبین نت 1 مگابایت گرفتم اما سرعت دانلودش 30 کیلوبلیت هستش. می خوام خودکوشی کنم. نوبنیاد هم می شینم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
1
3
جایی که مشتری اگه لحظه‌ای برقش قطع بشه و مودم ریست بشه یا خود شرکت بخاطر دادن دسترسی به مشتریان منتظر توی صف اتصال به آنتن‌های محدود مودم رو ریست می‌کنه، چطور می‌شه باور کرد خدمات مبین‌نت قابل جابجایی هست که تازه بشه از اون توی تله‌کابین هم استفاده کرد؟؟؟

مگه بالای کوه چون کسی زندگی نمی‌کنه عملاً آنتن‌ها بدون مشتری و خلوت هستن. اگه اینجور باشه که هر وقت خواستیم از اینترنت استفاده کنیم، بریم بالای کوه که بلکه اونجا جواب بده.

جایی که حدوداً از اوایل سال جاری برای خودم، قطعی‌های مکرر چند ساعته عملاً استفاده از اینترنت رو غیرممکن کرده، بحث در مورد سرعت مبین‌نت محلی دیگه نیاز به بحث نداره.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
1
مبین نت برادران به هیچ احدالناسی پاسخگو نیست فقط باید اطلاع رسانی کنید تا دیگران گرفتار این کلاهبرداری نشوند من خودم هم می خواستم در دام این کلاهبرداران بیفتم خبر قبلی در انتخاب را که خواندم پشیمان شدم و به لطف دوستان سرم کلاه نرفت و همه جا هم از کلاهبرداری این شرکت به همه ی دوستان و آشنایان سفارش می کنم تا مبادا کسی در دام آنها بیفتد .
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
0
1
سلام
من از صبانت مشهد اشتراک گرفتم سه ماه پیش یک ساله صد و شصت و پنج هزار تومان. صبانت نیز با مبین نت از یک سرور فعال است. یک ماهی به جهت کاری ایران نبودم وقتی برگشتم دیدم 23 گیگ ترافیکم را دزدیده است. هرچه تلفن کردم بعد از کلی پاسکاری همونی که در این مقاله نوشته است دستم جای بند نشد. حدود چند ساعت پیگیری تلفنی و انترنتی افاقه نکرد. سه گیگ ترافیک جدید خریدم گفتم یوزر پسوردم را میخوام تبدیل کنم. پاسخ دادند که نمیشه باید این توسط خودما تغییر کند . گفتم انترنتم کابلی است نه بی سیم مشکل همین اطلاع شما از یوزر پس منه. گفتند نمیشه. خلاصه این سه گیگ هم دو هفته ای بدون هیچ دانلودی رفت هوا. مجبور شدم رفتم نمایندگی فروش. با کمال بی شرمی گفت ربطی به ما ندارد برو شکایت کن مشکل از خط تلفنه. از خیر نه ماه اشتراکم گذشتم و اشتراکم را قطع کردم.
پیشنهادم اینه که هرگز این صبانت و مبین نت و سرور مشترک شان اشتراگ نگیرید که بدبدخت تون میکنه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
0
1
مشترک مبین نت از اهواز هستم و چند ماهه که افت سرعت وحشتناک دارم در ساعات استفاده مجانی که اصلا صفحه هم باز نمی کنه پس اصلا وارد نمی شم و در ساعات عادی روز با آنکه پول سرعت امگابایت رو دارم ولی سرعت دانلودم بین 7تا17 کیلو بایت است یعنی حق منو به کسی دیگه هم فروختنه و متاسفانه قسمت جوابدهی نیز انقدر ضعیفه که موقع ورود میگه شماره اشتراکت اشتباهه و اگه موفق به تماس شدی هم هیچ کاری انجام نمی دن و فقط تو بخش فروش قوی هستن
نیلوفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
1
1
من از پارس انلاین استفاده میکنم و تو این 5 ماهی که دارم استفاده میکنم اصلا قطعی نداشته ... قیمتش هم یلی خوبه ... من که راضی ام
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
0
3
انتخاب عزیز آیا امکان دارد مسئولان مبین نت را متوجه کرده و کاری کنید در صدد پاسخگویی به نامه ی این عزیز بر آیند؟ با سپاس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
1
3
من در اهواز مبین نت دارم و اصلا از سرعت آن رضایت ندارم
نظرات بینندگان