arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۲ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

سرباز لهستانی که با ضربات چاقوی یک پناهجو در مرز بلاروس مجروح شده بود جان باخت

یک سرباز لهستانی که هفته گذشته در مرز این کشور با بلاروس هدف حمله یک پناهجو قرار گرفته و با ضربات چاقو زخمی شده بود روز پنجشنبه در پی شدت جراحات جان باخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورو نیوز: یک سرباز لهستانی که هفته گذشته در مرز این کشور با بلاروس هدف حمله یک پناهجو قرار گرفته و با ضربات چاقو زخمی شده بود روز پنجشنبه در پی شدت جراحات جان باخت.

فرماندهی ارتش لهستان در حالی روز ششم ژوئن خبر کشته شدن این سرباز را تایید کرد که برخی تحلیل‌گران غربی نسبت به آنچه «تلاش‌ روسیه برای هدایت و سازماندهی سیل مهاجران به سمت اروپا از طریق لهستان» خوانده شده، ابراز نگرانی می‌کنند.

دولت لهستان در همین راستا مسکو را متهم کرده است که با انتقال هوایی هزاران پناهجو از آفریقا به روسیه و سپس فرستادن آن‌ها به مرز لهستان با بلاروس، کشوری که متحد نزدیک کرملین محسوب می‌شود، در حال سازماندهی قاچاق انسان به اروپا است.

ارتش لهستان پیش‌تر اعلام کرده بود که یک سرباز این کشور پس از چاقو خوردن در پی حمله پناهجویی از آنسوی مرز با بلاروس، به شدت مجروح شده است.

مقامات نظامی لهستان یک هفته پس از این حادثه، روز پنجشنبه ششم ژوئن خبر کشته شدن سرباز یاد شده را تایید کردند.

به گزارش رسانه‌های محلی، این سرباز در حال گشت‌زنی در منطقه، از پشت حصار فلزی پنج متری که لهستان در سال ۲۰۲۲ برای جلوگیری از ورود مهاجران برپا کرده بود، مورد اصابت چاقو قرار گرفت.

دونالد توسک، نخست‌وزیر لهستان در پیامی ضمن محکوم کردن این حمله، با خانواده سرباز جان باخته، ابراز همدردی کرد.

در پیام آقای توسک که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، آمده است: «ماتئوش، سرباز جوان، جان خود را برای دفاع از مرز جمهوری لهستان فدا کرد. میهن و هموطنان این سرباز هرگز فداکاری او را فراموش نخواهند کرد.»

ارتش لهستان همچنین هفته گذشته از دو حمله دیگر به سربازان مرزی خبر داد و تصریح کرد که در یکی از این اقدامات، سربازی با چاقوی متصل به یک چوب بلند مورد حمله قرار گرفته و در دیگری، یک سرباز در پی حمله پناهجویان با بطری شکسته دچار جراحت از ناحیه صورت شده است.

نظرات بینندگان