arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱

تجمع اهالی نعمت آباد مقابل شورای شهر تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اهالی محله نعمت آباد واقع در منطقه 19 شهرداری تهران به دلیل آنچه تصرف غیر قانونی زمینهای کشاورزی آنها توسط شهرداری نامیدند، مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند.
 
به گزارش مهر، جمعی از اهالی محله خلازیر در منطقه 19 نسبت به اجبار شهرداری نسبت به فروش زمینهای کشاورزی شان که مدتی است به دلیل کم آبی به زمینهای بایر تبدیل شده است دست به اعتراض زدند.
 
فراهانی نماینده مردم محله در گفتگو با خبرنگار مهر مدعی شد: شهرداری منطقه زمین داران را مجبور کرده زمین هایشان را با قیمت پایین متری 150 هزار تومان به فروش برسانند و افزود: این منطقه در طرح تفصیلی در پهنه G212 قرار دارد که ما خواهان همان کاربری هستیم.
 
وی ادامه می دهد: شهردارانی که تاکنون در این منطقه فعالیت می کردند از بی سوادی مردم استفاده کرده و زمینهای آنها را با قیمت پایین خریداری کرده و با تغییر کاربری مجتمع های بزرگ مسکونی می ساختند.
 
فراهانی با اشاره به تخریب برخی از باغات این منطقه و دفن درختان زیر خاک می گوید: درختان باغی در اتوبان آزادگان بعد از پل شهید کاظمی جنب پمپ بنزین که در این مکان استادیومی نیز در حال ساخت است زیر 4 متر خاک مدفون کرده و شبانه برخی از دختان را نیز جا به جا کرده اند.
 
او ادامه می هد: 180 هکتار از زمینهای 200 تن از مردم منطقه را می خواهند به اجبار بگیرند.
 
یکی دیگر از اهالی این منطقه از آمدن بولدوزر به زمین هایش می گوید که نزدیک به 500 درختش را از بین برده وآلونک ساخته شده در باغش را نیز تخریب کرده است .
 
او ادامه می دهد: می گویند این زمین متعلق به اوقاف است اما 23 سال است که این زمین در تصرف من است و وقتی به ادراه اوقاف مراجعه می کنم مرا به شهرداری حواله می دهد و وقتی به شهرداری می آیم پاسخ درستی نمی گیرم .
 
فراهانی نماینده مردم منطقه 19 در تشریح بیشتر مشکلات مردم می گوید: شهردارمنطقه 19 اقدام به تخریب و تصرف ارگانی زمینهای منطقه خلازیر کرده است و بدون آنکه هیچ توافقی با برخی مالکان انجام دهد ملک انها را تخریب کرده است.
 
او ادامه می دهد: شهرداران منطقه 19 چه شهردار فعلی و چه شهرداران گذشته به بهانه فضای سبز زمینها را از ما خریده و اقدام فروش زمینها به انبوه سازان و پرسنل شهرداری کرده است. پروژه سهیل که زمین سبزی کاری بوده است، پروژه باران و شهرک دفاع که هنوز آغاز به کار نکرده است مصادیق این تغییر کاربریهاست .
 
شهردار منطقه 19 نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سخنان تجمع کنندگان گفت: تا زمانی که خبر منتشر نشود و من اسناد تجمع کنندگان را مشاهده نکنم پاسخی به این ادعاها ندارم.
 
خبرگزاری مهر آمادگی دارد توضیحات شهرداری منطقه 19 را در این زمینه منتشر نماید.
نظرات بینندگان