arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

هوای کردستان آلوده شد

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: از امروز تا آخر هفته هوای استان غبارآلود است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: از امروز تا آخر هفته هوای استان غبارآلود است.

رحیم صدیقی با اشاره به وضعیت جوی، از کاهش کیفیت هوا در کردستان خبر داد و اظهار داشت: از امروز تا تا اواخر جمعه کاهش نسبی کیفیت هوا در سطح استان به ویژه نقاط غربی وجود دارد.

وی افزود: شدت این غبار و آلودگی بیشتر در روز پنج‌شنبه این هفته خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به اینکه از روز گذشته موجی از غبار از عراق شکل گرفته و از امروز صبح وارد غرب کشور از جمله کردستان شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس داده‌های سامانه پایش کیفی هوا، در حال حاضر بخش‌های مختلف استان با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا و غبار همراه بوده و گردوخاک شکل گرفته است.

وی اذعان داشت: با کاهش کیفیت هوا، میزان دید در سطح استان نیز به 8 کیلومتر کاهش یافته که این وضعیت 2 کیلومتر زیر نرم استاندارد کشوری (10 کیلومتر) است.

صدیقی از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در کردستان خبر داد و گفت: احتمال دارد تا ظهر امروز وضعیت تغییر و هشدار نارنجی نیز صادر شود. از امروز تا آخر هفته نیز شرایط برای رشد ابرهای همرفتی، رخداد بارش، تگرگ و صاعقه نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان هشدار داد: در این مدت هر لحظه احتمال دارد که از کوچکترین بارش‌ها، سیل ایجاد و خسارت به وجود بیاید. شهروندان از صعود به ارتفاعات، ورزش در فضای باز و ترددهای غیرضروری و بیرون رفتن خودداری شود.

نظرات بینندگان