arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

بیوگرافی و زندگینامه جک نیکلسون/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام اصلی : جان جوزف نیکلسون 

تاریخ تولد : 22 آوریل 1937

محل تولد : نیویورک 

فعالیت : بازیگر 

سال های فعالیت : 2013-1951

 

درباره این بازیگر

نیکلسون در سال 1937 در ایالات نیویورک متولد شد ، جک هنرپیشه پیشکسوتی است که در کنار بازیگران فوق معروفی مانند کاترین هپبورن ایفای نقش کرده است. کاترین چهار بار موفق به دریافت جایزه اسکار شده است. 

همچنین جک و تعدادی از بازیگران پیشکسوت مانند والتر برنان جزو رکورد داران دریافت جایزه آکادمی اسکار می باشند. 

جک نیکلسون شهرت خود را با بازی در فیلم درخشش که فیلم ترسناک آمریکایی است کسب کرد.

اغلب کاراکتر هایی که جک در قالب آن ها فعالیت کرده است ، شخصیت های عصبی مزاج و بعضا شرور بوده اند که به خوبی از عهده آن ها برآمده است.

جالب است بدانید جک هم اکنون بهترین بازیگران تمام دوران ها در سایت IMDB شناخته شده است.

نیکلسون یکی از طرفداران پرا پا قرص تیم بسکتبال لس آنجلس لیکز است.

 

تولد و خانواده جک نیکلسون 

 

جک نیکلسون در نقش جوکر, جک نیکلسون, بیوگرافی جک نیکلسون

تصویر قدیمی از خانواده جک نیکلسون

 

مادر جک یک رقاص کابره بود. هنگامی که مادر جک 6 ماهه او را باردار بود ، با یکی از همکارانش که اصالتا ایتالیایی بود ازدواج کرد و با وجود اینکه حامله بود از شغلش کناره گیری نکرد. در مورد اینکه دونالد فورچیلو پدر واقعی جک نیکلسون است یا نه اختلاف نظر وجود دارد و جک تا به حال حاضر به انجام آزمایش دی ان ای برای مشخص شدن هویتش انجام نداده است.

نیکلسون پس از پایان دوره دبیرستان، کالج را گذراند و در چند شغل محلی به عنوان نجات غریق و دستیار مدیر در یک سالن سینما مشغول به کار شد اما خیلی زود به کالیفرنیا نقل مکان کرد و به همراه مادر اصلی‌اش «جون» در حومه‌ای خارج از لس آنجلس زندگی می‌کرد.

نیکلسون خارج از مرزهای آمریکا نیز افتخارات فراوانی کسب کرده است که مهمترین آن جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد جشنواره کن برای فیلم «آخرین جزئیات» در سال ۱۹۷۴ است.

آخرین بازی که «نیکلسون» در انظار عمومی ظاهر شده به سال ۲۰۱۹ و پیش از همه‌گیری کرونا بازمی‌گردد، جایی که او به همراه پسرش «رِی» به تماشای مسابقه تیم بسکتبال محبوبش لس‌آنجلس لیکرز رفته بود.

 

حاشیه 

«جک نیکلسون»  ۲۲ آوریل ۱۹۳۷ در نیوجرسی آمریکا متولد شد و توسط «اِتل مِی» و «جان نیکلسون» و در کنار خواهر بزرگترش با نام «جون» بزرگ شد اما تقریباً ۴۰ سال بعد، در سال ۱۹۸۵ میلادی نیکلسون از طریق خبرنگار مجله تایم فهمید که مادرش «اِتل» در واقع مادربزرگش بوده و خواهرش «جون» او را در نوجوانی به دنیا آورده، حقیقت تلخی که او خیلی دیر متوجه شد و برای مدتی دنیای او را زیر رو کرد اما او همچنان به مسیر حرفه‌ای خود ادامه داد تا به یکی از پرافتخارترین بازیگران تمام ادوار تبدیل شود. 

 

نظرات بینندگان