arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۳ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۴۸: اعتبار ۳۵ میلیون دلاری برای ساختمان دانشگاه شیراز/ در نظر دارم یک تخت جمشید علمی بسازم

یادداشت‌های اسدالله علم: صبح شرفیاب شدم. کارهای جاری را عرض کردم. مهمترین آنها گزارش مربوط به ساختمان های جدید دانشگاه پهلوی بود و موضوع گرفتن اعتبار برای ساختمان آن در حدود ۳۵ ملیون دلار. سازمان برنامه مخالف است، زیرا می گوید این اعتبار باعث می شود که ساختمان ها را هم اعتبار دهنده بسازد. درست است که فرع ۵/۵ می گیرد ولی روی قیمت ها زیاد خواهد کشید
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  
 
«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.
 
پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۴۸: صبح شرفیاب شدم. کارهای جاری را عرض کردم. مهمترین آنها گزارش مربوط به ساختمان های جدید دانشگاه پهلوی بود و موضوع گرفتن اعتبار برای ساختمان آن در حدود ۳۵ ملیون دلار. سازمان برنامه مخالف است، زیرا می گوید این اعتبار باعث می شود که ساختمان ها را هم اعتبار دهنده بسازد. درست است که فرع ۵/۵ می گیرد ولی روی قیمت ها زیاد خواهد کشید. شاهنشاه امر فرمودند: مطالعه بیشتری بکنید. من در نظر داشتم و دارم که در حقیقت یک تخت جمشید تازه، تخت جمشید علم به یادگار این دوران سلطنت محمدرضا شاه روی تپه ها بسازم. امیدوارم موفق شوم، گو اینکه دیگر رئیس دانشگاه نیستم.
 
... شب منزل [بانو فریده دیبا] مادر علیا حضرت شهبانو به شام مهمان بودیم. پادشاه سابق آلبانی هم بود با مادر و عمه اش. بیچاره دنبال یک [معامله] Business است که یک شاهی سناری گیر بیاورد. شاهنشاه امر فرمودند به او کمک شود. ... قدری از این که از دخترم ناز که هفته پیش به لندن رفته خبری نیامده است، نگرانم.
نظرات بینندگان