arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۱۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱

دور جدید دستگیری دلالان ارزی آغاز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دور جدید دستگیری و جمع آوری دلالان ارزی از مرکز ارزفروشان تهران برای ساماندهی بازار ارز آغاز شد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر ، کسب و کار صرافی‌های واقع در این منطقه ( چهارراه استانبول تا میدان فردوسی) به صورت عادی است و پلیس امنیت نیز در تلاش است تا به وظیفه قانونی خود عمل کند.

در این میان، دور نخست جمع آوری و دستگیری دلالان ارزی که در روزهای گذشته آغاز شده بود، از امروز دوشنبه وارد فاز جدیدی شد. مشاهدات خبرنگار مهر نشان می‌دهد که پلیس امنیت امروز تعداد دیگری از دلالان ارزی را دستگیر کرده است.

دلار 2850 تومانی صبح امروز روی تابلوی صرافی‌ها قرار گرفته، در انتظار موج جدید کاهش قیمت است؛ دلاری که گفته می‌شود براساس برخی فرمول‌های ارزی، قیمت واقعی آن حول و حوش 2000 تومان است.

غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد علل کاهش قیمت ارز گفته است: "یکی از این عوامل، دستگیری برخی از اخلال‌گران در بازار ارز بود، چرا که این دلالان به قیمت‌سازی و تعیین نرخ‌های صوری می‌پرداختند که با دستگیری آنها، حالت گیجی و سردرگمی بین دلالان درجه دو و سه بازار پدید آمد. دیگر کسی نیست که نرخ‌های جدید بدهد و یا نرخ سازی کند."
 
در عین حال، همکاری و هماهنگی بانک مرکزی، صرافان و دستگاه‌های ذیربط می‌تواند بازار ارز را از آشفتگی خارج کند و دیگر شاهد بی‌ثباتی‌ها در این بخش نباشیم.
 
براساس اعلام دستگاه‌های ذی‌ربط، تاکنون 30 نفر از اخلالگران بازار ارز دستگیری شده‌اند که اعترافات برخی از آنان نیز تکان دهنده بوده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
MALAYSIA
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
0
1
بايستي زودتر اقدام ميشد اميدوارم دست همه كساني كه صادقانه درجهت بهبود وضع مردم تلاش ميكنند درد نكته و قدردان ايشان هستيم
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
0
1
باید تمام این صرافیا جمع بشن و خرید و فروش ارز کاملا ممنوع بشه وفقط تو مرکز مبادلات انجام بشه بزرگترین دلالا خود صاحبان این صرافیا هستن
نظرات بینندگان