arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱

رفع توقيف «شرق» در انتظار تصميم شعبه 2 دادسراي فرهنگ و رسانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پرونده مدير مسوول روزنامه شرق به شعبه 2 بازپرسي دادسراي فرهنگ و رسانه ارجاع شده و قرار است اين شعبه درباره انتشار مجدد آن تصميم بگيرد.

عليزاده طباطبايي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه مهدي رحمانيان در حال حاضر با قيد وثيقه آزاد است، گفت: پرونده مدير مسوول روزنامه شرق به شعبه 2 بازپرسي دادسراي فرهنگ و رسانه ارجاع شده است و بر همين اساس قاضي اسدي در مورد رفع توقيف از روزنامه شرق يا تداوم توقيف آن تصميم‌گيري خواهد كرد.

وي گفت: اگر با تصميم قاضي شعبه، مهدي رحمانيان مجرم شناخته شود كه پرونده به دادگاه كيفري استان تهران ارسال خواهد شد و اگر قرار منع تعقيب صادر شود از روزنامه رفع توقيف خواهد شد.

طباطبايي در مورد زمان تصميم‌گيري شعبه 2 بازپرسي دادسراي فرهنگ و رسانه در مورد پرونده روزنامه شرق اظهار كرد: اين پرونده 3 روز پيش به اين شعبه ارسال شده و قرار بر اين است هر چه زودتر به آن رسيدگي كند.

مهدي رحمانيان چندي پيش به دليل انتشار يك كاريكاتور در روزنامه تحت مديريتش به دادسراي فرهنگ و رسانه احضار شد و چند روزي را در بازداشت به سر برد.

روزنامه شرق نيز به دليل چاپ اين كاريكاتور از سوي هيات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد توقيف شده است. محمود احمدي‌نژاد نيز اخيرا در نشست خبري‌اش با رسانه‌هاي گروهي از اين تصميم وزارت ارشاد انتقاد كرده بود.

نظرات بینندگان