arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۱۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱

آذربایجان : ارمنستان به کمک ایران قره باغ را تحت اشغال دارد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر خارجه آذربایجان مدعی شد اگر ارمنستان توانسته در دو دهه گذشته منطقه قره باغ را تحت اشغال خود داشته باشد به خاطر حمایت ها و کمک هایی است که این کشور از ایران و روسیه دریافت می کند.

به گزارش عصر ایران "آذر عظیم اف " معاون وزیر خارجه آذربایجان در مصاحبه ای با روزنامه حریت ترکیه با ادعای این مطلب و در توجیه رابطه رو  به گسترش باکو – تل آویو گفت : " ایران بیش از 30 قرار داد دو جانبه همکاری با ارمنستان دارد. ایران نیازهای انرژی ارمنستان از جمله نفت و گاز این کشوررا تامین می کند . ایرانی ها در حال ساخت جاده در ارمنستان هستند."

وی در ادامه افزود:" اگرارمنی ها در مذاکرات خود با ما درباره قره باغ لجاجت و سختی نشان می دهند به خاطر حمایت هایی است که از ایران و روسیه دریافت می کنند، چون ایران به ارمنستان امکان زندگی می دهد."

این دیپلمات آذری در ادامه در توجیه رابطه رو به گسترش آذربایجان با رژیم صهیونیستی گفت:" رابطه ما با اسراییل دو جانبه است و ایران نباید از این موضوع نگران و ناراحت باشد. چرا ما نباید با اسراییل رابطه داشته باشیم؟ در حالی که ما منافع امنیتی مشترکی با آن داریم."

وی در ادامه در لحنی طلبکارانه و در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه درباره نگرانی های ایران از گسترش رابطه آذربایجان با اسراییل ،گفت:" ما هم می خواهیم ایران در روابط خود با ارمنستان تجدید نظر کند، ایران هم مثل ترکیه باید تا زمانی که دولت ایروان دست از اشغال قره باغ برنداشته با این کشور همکاری نکند."

با این حال این مقام آذری از " استراتژیک " خواندن رابطه کشورش با اسراییل اجتناب کرد و گفت رابطه باکو با تل آویو همچون رابطه این کشور با ترکیه استراتژیک نیست.

وی گفت سیاست خارجی کشورش همگام با دغدغه های افکار عمومی آذربایجان تنظیم می شود و از نظر مردم آذربایجان مساله اشغال قره باغ از سوی ارمنستان مهم ترین دغدغه امنیت و حاکمیت ملی کشور است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
41
43
این قسمتی از خاک ایران است که مدتی در اشغال اتحاد جماهیر سوسیالیستی بوده و باید به ایران مسترد شود. ایران حق هیچ گونه دخالتی نسبت به تمامیت ارضی خود به هیچ کشوری را نمی دهد.
نظرات بینندگان