arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۱۶۸
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
شهامت پذیرش اشتباه، قدم اول اصلاح امور است

آیت الله هاشمی: کوتاهی ها را بگوییم و از مردم مدد بجوییم/ افراطیون، نخبگان را خانه‌نشین کردند

رئیس مجمع، «وحدت ملی» را نه به معنای ادغام نیروها و سهم‌خواهی‌های گروهی، بلکه به عنوان فراهم کردن زمینه حضور همه وفاداران به انقلاب و قانون اساسی خواند و گفت: اگر زمینه مشارکت فعال و عادلانه و برابر همه سلایق فراهم شود، آنچه با انتخاب قانونی و آزاد مردم به دست می‌آید، مورد پذیرش و حمایت همه خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، نخبگان و سرمایه‌های کشور اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی را سرمایه‌های اساسی و اصلی پیشرفت و توسعه کشور خواند و با ابراز تأسف از افراطی‌گری و مدیریت برخی افراد تندرو و ناکارآمد در کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب به تدریج بنیان‌های خوبی به لحاظ انسانی و مادی در کشور شکل گرفت و در عین کمبود سرمایه و امکانات، تولید و اقتصاد احیا و خودکفایی قابل قبولی محقق شد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی در کنار دو قشر مدیران و روحانیت اصیل را هدف کید و دشمنی مغرضان و قدرت‌طلبان منحرف خواند و تصریح کرد: اگرچه افراطیون و باندبازان نتوانستند دلسوزان کشور اعم از مدیران کارآمد و علمای دلسوز و نیز دانشگاهیان فرهیخته را نابود کنند، اما آنان را متفرق و خانه‌نشین کردند و وضع کنونی جامعه، تا حدود زیادی ناشی از انزوای ناخواسته نخبگان کارآمد کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری جرأت و شهامت پذیرش اشتباه و اصلاح ناکارآمدی‌ها را قدم اول اصلاح امور و برگشت به مسیر درست خواند و گفت: در کنار بیان افتخارات بزرگ نظام اسلامی، باید برخی کوتاهی‌ها هم به مردم گفته شود و از آنان مدد بجوییم تا با اتحاد و همدلی و حضور فعال همه دلسوزن و وفاداران به انقلاب و نظام اسلامی، مشارکت ملی را افزایش دهند.

ایشان افزود: تنها با حضور و مشارکت فعال همه اقشار مردم است که توطئه‌های داخلی و خارجی خنثی و راه پیشرفت و توسعه کشور هموار خواهد شد.

 هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش گروه‌ها، افراد و اقشار گوناگون کشور در دیدارهای متعدد در مورد انتخابات ریاست جمهوری، به وجود و حضور افراد پرانرژی، توانمند، خوش‌فکر و کارآمد برای اداره کشور در میان نیروهای موجود و دلسوز کشور اشاره و تصریح کرد: مهمتر از تعیین شخصی لایق برای مدیریت اجرایی کشور، اصلاح روندهای مدیریتی و تضمین مسیر صحیح انتخاب و مشارکت و حضور فعال مردم در تعیین سرنوشت خود ضروری است و در این راه من نیز در حد توان از هیچ کمکی دریغ نخواهم داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام «وحدت ملی» را نه به معنای ادغام نیروها و سهم‌خواهی‌های گروهی، بلکه به عنوان فراهم کردن زمینه حضور همه وفاداران به انقلاب و قانون اساسی خواند و گفت: اگر زمینه مشارکت فعال و عادلانه و برابر همه سلایق فراهم شود، آنچه با انتخاب قانونی و آزاد مردم به دست می‌آید، مورد پذیرش و حمایت همه خواهد بود و پس از آن ناکارآمدی‌ها کاهش و روند پیشرفت و توسعه هموار خواهد گردید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به وجود استعدادها و امکانات خدادادی و فراوان کشور اعم از مادی، انسانی، فرهنگی و جغرافیایی اشاره کرد و با اشاره به متوقف شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها، ناتوانی در اجرای صحیح این قانون را علت این امر خواند و گفت: اگر هدفمندی یارانه‌ها مطابق قانون و درست اجرا می‌شد می‌توانست در کنار سیاست خارجی فعال و براساس همکاری متقابل بین‌المللی زمینه‌های رشد و شکوفایی اقتصادی و تولیدی کشور را به خوبی فراهم و خطرات خارجی نیز مرتفع کند.

در ابتدای این دیدار دکتر علی‌محمد حاضری دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها نتیجه و حاصل مباحث کارشناسانه این تشکل را به قرار زیر بیان کرد:

- نگرانی از وضعیت کشور و فشارهای طاقت‌فرسا بر مردم

- لزوم شفاف‌سازی مواضع نخبگان و شخصیت‌ها و اطرافیانشان

- بخشی از ناکارآمدی‌ها حاصل بی‌توجهی به واقعیات جهانی و دستاوردهای علمی بشریت است.

- ضرورت اصلاح روندها و رویکردها برای پیشگیری از خسارات بیشتر و جبران‌ناپذیر.

- اصلاح روندها و رویکردها به اصلاح باورها و اعتماد ملی نیاز دارد.

همچنین دکتر رهامی استاد حقوق دانشگاه تهران و دکتر سیدمحمد حسینی استاد دانشگاه شهید بهشتی به تشریح دیدگاه‌های خود پیرامون اوضاع اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه پرداخته و با تأکید بر لزوم پیشگیری از فروپاشی اجتماعی و فرهنگی کشور حضور فعال دلسوزان و سلایق گوناگون جامعه در انتخابات آینده را یکی از راههای خروج کشور از وضع کنونی و افزایش مشارکت مردم عنوان کردند.

دکتر حسینی همچنین بر تبدیل نقش فردی علما و روحانیون به نقش و همکاری جمعی همانند دوران انقلاب اسلامی برای اصلاح امور تأکید کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
27
174
درود بر مغز متفكر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
168
56
آقای هاشمی شماهم دست به باندبازی تون بدنیستا.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
15
177
او هاشمی است. صبور و تیز بین. احمدی نژاد منتظر پاتکهای ویران کننده او باشد. انتخاب تو هم جرات داشته باش و منتشر کن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
18
104
ِفقط لازمه همه با هم یه یا علی بگیم و پشت سر بزرگان کارآمد و امتحان پس داده مون بایستیم. انشاالله افراطیون قشری هم دست از مطالبات باندی و قدرت طلبی جناحی بر می دارن و در این شرایط بحرانی و بخاطرحفظ کشور به این اتحاد ملی می پیوندند و به این ترتیب به این بحران عظیم هم غلبه می کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
27
109
هاشمی تو رو خدا بیا دیگه . . .
از روستای سار کاشان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
24
103
همچون آفتابی پشت ابر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
این آفتاب که قبلا سال ها بر ما تابید و اثراتش را هم دیدیم
بیسواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
با دیدن نظر کسی که نوشته « این آفتاب قبلا سال ها بر ما تابید و اثراتش را هم دیدیم » ناخوآگاه یاد این مثل قدیمی افتادم که میگه :
کسیکه خود را به حواب زده را سخت میشود از خواب بیدار کرد لذا اخوی شما احتمالا آنزمان عینک دودی زده بودی که چیزی ندیدی .
اونکه چیزی نیست امثال شما الان هم چیزی نمی بینی .
مجتبي رضوي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
11
113
يادم مياد زمان رياست جمهوري آقاي هاشمي يه خانم خبرنگار از يه شبكه خارجي(يادم نيست كدوم شبكه)با ايشون مصاحبه ميكرد و در مورد مشكلات اقتصادي مردم پرسيد و گفت كه به جاهاي مختلف ايران رفته و ديده مردم از وضع اقتصادي ناراظي هستن.اون زمان آقاي هاشمي در جواب اون خانم گفت شايد شما به جاهاي خاصي رفتيد و ديده ايد مشكل هست وگر نه ما مشكل اقتصادي نداري هر چي اون خانم تلاش كرد اقاي هاشمي قبول نكرد.ميخواستم الان بگم اين كلا شده اخلاق ما ايرانيها .يا كلا منكر مشكل ميشيم يا اگر نتونيم منكر مشكل بشيم ميندازيم به اصطلاح گردن كساي ديگه.ابتدا اين فرهنگ را بايد اصلاح كرد.ممنون كه منتشر ميكنين
یاور از مراغه
|
UNITED KINGDOM
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
9
64
مرحبا حق مطلب را فرمودید
فرشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
6
85
جناب رفسنجانی هر چند که شما با این همه سال تجربه پیر سیاستمداری هستید و امید بسیاری از ایرانیان به شما و خاتمی بسته ولی از ته وجودم میگم لیاقت این ملت خیلی بالاتر از این حرفهاست و ما کشوری مثل سودان یا تایوان نیستیم بلکه نفت داریم یعنی اسکناس نقد ولی حیف که سالهاست کسانی که باید باشند در صحنه معادلات نیستند به امید آنروز که متخصصین وارد گود شوند. انشاا...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
56
45
ای کاش باز دوره آقای هشمی تکرار شود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
كاش دوره هاي بهتر از دوره هاشمي تكرار شود ولي در مقايسه با دوره احمدي ن‍‍ژاد، دوره هاشمي هم يك رويا است.
دماوند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
7
12
همینهاییکه الان پشت سرهم به طرفداری از هاشمی مثبت میدهند چند سال پیش بدترین توهینها را به او کردند بیاییم آدم شدن را از خودمان شروع کنیم اطمینان دارم این افراد فقط ساز مخالف میزنندوحتی خودشان راهم نمیتوانند جمع کنند من ازاول طرفدار هاشمی بودم و هستم فقط به خاطر اینکه متعادل است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
0
21
اي كاش مملكت ما هم بخودش بياد و مردم هم يه روز خوشي بتونن ببينن
نظرات بینندگان