arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۱۷۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱

تحریف ناشایست یادداشت «انتخاب» در مورد آیت الله هاشمی در روزنامه دولتی ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یادداشت «مصطفی حق بین» که چند روز پیش در «انتخاب» منتشر و در سایت دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز بازنشر شده بود ، با واکنش تند روزنامه دولتی ایران مواجه شد.

بنابراین گزارش، روزنامه ایران روز گذشته در گزارش ویژه صفحه اول خود با عنوان «سودای هاشمی»، یادداشت چند روز پیش «انتخاب» تحت عنوان «چه کسی می تواند از این گردنه های سهمگین، به سلامت عبورمان دهد؟» را تحریف کرده است.



روزنامه ایران در این گزارش، مدعی شده که نویسنده، چنین نوشته است: براي حضور هاشمي در قامت نفر اول اجرايي كشور نبايد منتظر ايام انتخابات رياست جمهوري سال 92 بود بلكه بايد هرچه سريع‌تر اين ردا را بر قامت او پوشانيد!

این در حالی است که چنین کلماتی ، اساساً در این یادداشت وجود ندارد و ظاهراً روزنامه ایران، در تلاش است خود جنجال تازه ایجاد کرده و به قول خودش باید هر شخصیتی را «فوراً جایگزین احمدی نژاد در ریاست جمهوری کرد»

در گزارش روزنامه ایران آمده است: «مرد اين‌بار گران خواهد شد؟» عنوان يادداشتي است كه روز پنجشنبه در سايت هاشمي منتشر شده است. نويسنده يادداشت پس از بحراني جلوه دادن وضعيت كشور با بيان اين‌كه چه كسي مي‌تواند اوضاع را از بحران كنوني نجات دهد، مي‌نويسد: «بي‌مقدمه مي‌نويسم كه به نظر اينجانب، نخستين شخصيتي كه مي‌تواند در اين قامت ظاهر شده و در لباس (نخستين شخص اجرايي كشور)! ايفاي نقش كند، كسي نيست جز آيت‌الله هاشمي رفسنجاني! او هر كه بوده و هرچه باشد، به واسطه اندوخته‌هاي گرانبهايش، امروز مي‌تواند در كنار رهبري! نقش كليدي در بحران‌هاي ايجاد شده ايفا نمايد.» نگارنده چنين متصور است كه هاشمی منافع كشورش را فداي منازعات شخصي و گروهي نكرده و وارد اين كارزار خواهد شد. ضمن آن كه تأكيد مي ­كند براي حضور هاشمي در قامت نفر اول اجرايي كشور نبايد منتظر ايام انتخابات رياست جمهوري سال 92 بود بلكه بايد هرچه سريع‌تر اين ردا را بر قامت او پوشانيد!

اصل یادداشت

اما در اصل یادداشت چنین آمده است:

او هر که بوده و هر چه باشد ، به واسطه اندوخته های گرانبهایش، امروز می تواند در کنار رهبری، نقشی کلیدی در بحران های ایجاد شده ایفا نماید ، نگارنده چنین متصور است که او منافع کشورش را فدای منازعات شخصی و گروهی نکرده و وارد این کارزار خواهد شد. اما آیا به واقع، هاشمی این "بار" را به دوش خواهد کشید و وارد عرصه خواهد شد؟

طبعاً بینندگان عزیز، می توانند با بررسی هر دو یادداشت، خود به نتیجه برسند که گزارش روزنامه دولتی ایران، تا چه اندازه یادداشت مذکور را تحریف کرده و اساساً دلیل این نوع "تحریف" چه می تواند باشد؟

این روزنامه در یادداشت دیگری با عنوان «مرد بحران به بحران احتیاج دارد»، مطلب مذکور در مورد آیت الله هاشمی را «عجیب» توصیف کرده و مدعی شده که در این یادداشت، «نویسنده قصد القای بحران در جامعه را دارد»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
6
64
توقع بیش از این از جماعت احمدی نژاد، انتظار زیادی نیست آقای فقیهی؟
lila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
1
9
دلیل این تحریف جو سازی بر ضد یک منتقد ملایم است که البته می تواند با داغ کردن بازار بحث و جدل و انحراف موقتی اذهان عمومی از مشکلات لاینحل اخیر، چند روزی فرصت بیش تر برای کسانی جور کند که به این وقت کشی ها نیاز دارند. ضمن این که شنیدن حرف حق تلخ است و آن چیزی نیست جز این که مرد این بحران چز هاشمی محبوب ما نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
1
13
اگه روزنامه ايران بجز جوسازي كاري ديگر انجام دهد بايد تعجب كرد
مسلمون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
1
13
احتمالا با استفاده از هاله نور این برداشت را از مطلب شما داشته اند.از این جماعت که ماست را به رنگ سیاه باور دارند بیش از این انتظاری نیست.
نظرات بینندگان