arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱

احتمال سقوط حکومت افغانستان ممکن است در سال ۲۰۱۴

گزارش ياد شده هشدار می دهد در صورت فقدان يک نقشه روشن برای گذار سياسی، اين خطر وجود دارد که حامد کرزی و ساير مقام های برجسته اين کشور وارد يک رقابت سياسی شوند که می تواند افغانستان را پس از خروج نيروهای ناتو، به طور فزاينده ای وارد چرخه خشونت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يک گزارش جديد هشدار می دهد که با خروج نيروهای اتئلاف بين المللی از افغانستان در سال ۲۰۱۴ احتمالا دولت اين کشور سقوط خواهد کرد و افغانستان درگير جنگ داخلی می شود.

گروه بين المللی بحران که مقر آن در بروکسل است گزارشی با عنوان «افغانستان: مسير طولانی و سخت به سوی گذار در سال ۲۰۱۴» منتشر کرده و نسبت به تبعات خروج نيروهای نظامی ناتو به رهبری آمريکا از افغانستان هشدار داده است.

اين گروه می گويد که يک نهاد غيردولتی مستقل است که برای جلوگيری از بروز خشونت های مرگبار فعاليت می کند.

کنديس رانديوکس، تحليلگر ارشد امور افغانستان در گروه بين المللی بحران می گويد: «يک «خطر واقعی» به چشم می خورد که بر اساس آن، حکومت تحت حمايت آمريکا در افغانستان «ممکن است پس از خروج نيروهای ناتو از اين کشور در سال ۲۰۱۴ ساقط شود.»

وی می افزايد: «ارتش و نيروهای پليس افغانستان برای دوران گذار آماده نيستند و در بحران به سر می برند.»

گروه بين المللی بحران می گويد که افغانستان به دليل ناتوانی حکومت اين کشور برای برگزاری انتخابات آزاد در آينده با تهديدات بيشتری روبروست. 

اين گزارش در يازدهمين سالگرد حمله نظامی آمريکا به افغانستان که باعث سقوط حکومت طالبان بر اين کشور شد منتشر شده است.

گروه طالبان روز هفتم اکتبر از سالگرد اين حمله با ريشخند کردن نيروهای ناتو و آمريکا یاد کرد و تاکيد کرد که اين نيروها با تحمل شکست، افغانستان را ترک خواهند کرد.

طالبان در بيانيه ای گفته است که نيروهای خارجی «با خفت و خواری در حال ترک افغانستان هستند.»
نظرات بینندگان