arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱

کشف علمی كه راز آيه ای از قرآن را آشکار می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دانشمندان معتقدند كه علامت‌هايي كه روي چهره نوزاد مانند لبخند و خنده مشاهده مي‌شود نتيجه تقليد نوزاد از احساسات مادرش است. اين نظريه نظريه معتبری  شناخته شده است.

به گزارش شفقنا به نقل از سايت المسلم، نوزاد تنها چند هفته بعد از تولدش لبخند مي‌زند و مي‌خندد.اما بعد از استفاده از تكنولوژي سونوگرافي سه بعدي يا چهار بعدي دانشمندان علامت‌هاي انساني واقعي را در چهره جنين مشاهده كردند.  این دانشمندان زماني كه مشاهده كردند جنين در رحم مادرش بعضا مي‌خندد و بعضا گريه مي‌كند بسيار متعجب شدند.

اين احساسات اين سوال را ايجاد مي‌كند كه آيا جنين در رحم مادرش كه هنوز متولد نشده و مادرش را نديده كه مي‌خندد يا گريه مي‌كند چطور مفهوم لبخند و يا گريه را درك مي‌كند.

اين سوال از سوي دانشمندان مطرح شد. استيوارت كامبل گفت: من نمي‌دانم چه عاملي پشت اين لبخند است و نمي‌توانم به آن پاسخ دهم اما عملا باز شدن گوشه‌هاي لب و حركت چانه جنين را در رحم مادرش ديده‌ام. به نظر من اين به دليل فضاي آرامي است كه جنين در رحم مادرش احساس می کند.

اما قرآن كريم به اين سوال پاسخ داده به طوري كه در آيه اعجاز برانگيز سوريه نجم آمده است كه « و انه هو اضحك و ابکی» يعني خداوند سبحان به جنين‌ها در رحم مادرانشان قدرت خنديدن و گريه كردن را اعطا كرده است.

نظرات بینندگان