arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱

وزير کار: مدارك دانشگاهي اصالت ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عبدالرضا شيخ‌الاسلامي در پنجمين جشنواره ملي علمي كاربردي ، با بيان اينكه اصالت كاري در درون خود افراد مي‌جوشد، اظهارداشت: مدارك دانشگاهي اصالت ندارند.مهارت از دانش مهم‌تر است. اگرچه اگر با علم عجين شود، كاربرد و تاثير بيشتري خواهد داشت.

به گزارش ایسنا وي همچنين يكي از ابزارهاي مهم و توانمند براي حل مشكل اقتصاد كشور را تربيت نيروي مهارتي عنوان كرد و گفت: با تربيت نيروي مهارتي، اگر كشور 10 بار هم ويران شود، باز مي‌توانيم از نو آن را بسازيم و اين اقتصاد مقاومتي ايجاد مي‌كند.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه شاهراه توسعه كشور، توسعه آموزش‌هاي مهارتي درگير با علم است، گفت: در حال حاضر 65 درصد از كساني كه در دوره‌هاي فني و حرفه‌اي تحصيل مي‌كنند، پس از فارغ‌التحصيلي جذب محيط كار مي‌شوند كه اين رقم در برخي رشته‌ها بيش از 90 درصد است.

وي افزود: مراكزي كه فارغ‌التحصيلانش در سه ماه بيش از 30 درصد جذب كار شوند، در رتبه‌بندي نمره عالي مي‌گيرند. اين در حالي است كه اين رقم براي دانشگاه فني و حرفه‌اي 65 درصد است.

وي يكي از مشكلات بازار كار را عدم شناخت افراد از رشته‌اي كه در آن تحصيل مي‌كنند عنوان كرد و گفت: وقتي شخصي بدون شناخت وارد رشته‌اي مي‌شود، ممكن است پس از شناخت از آن رشته خوشش نيايد و همين امر باعث مي‌شود در شغلي ديگر مشغول به كار شود.

شيخ‌الاسلامي با بيان اينكه در سال‌هاي پس از انقلاب توسعه خوبي در نظام آموزش عالي كشور داشتيم، گفت: اما متاسفانه در حال حاضر نرخ بيكاري در كشور در بين افراد داراي مدرك كارشناسي 10 برابر ديپلمه‌هاست.

وي افزود: دليل اين موضوع آن است كه كساني كه ديپلم دارند هر شغلي را انتخاب مي‌كنند،‌ اما كساني كه در دانشگاه درس مي‌خوانند برخي از فرصت‌هاي شغلي را در شأن خود نديده و همين سبب افزايش نرخ بيكاري در اين افراد مي‌شود.
نظرات بینندگان