arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱

بشار اسد پیشنهاد آتش بس یکطرفه را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت خارجه سوریه ، پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل درباره آتش بس یکطرفه را رد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از آریا، "جهاد مقدسی" سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه ، روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اعلام آتش بس از طرف دولت سوریه ، اعلام کرد : چنین آتش بسی کارآمد نخواهد بود و در عمل پیامدهای زیان باری درپی خواهد داشت.

جهاد مقدسی تاکید کرد: دولت سوریه، همزمان با ورود ناظران عرب به ریاست ژنرال دابی و ورود ناظران بین المللی به ریاست ژنرال مود، دوبار آتش بس یکطرفه اعلام کرد اما در هر دوبار، شورشیان مسلح به آتش بس پایبند نبودند.

مقدسی با اشاره به دیدار ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در حاشیه برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، اظهار کرد: سوریه براین باور است بدون تعهد گروه های مسلح، آتش بس یکطرفه معنا ندارد، بلکه سبب قربانیان بیشتر از مردم و نیروهای نظامی سوریه، می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه، اعلام کرد: بر اساس توافق انجام شده با دبیرکل سازمان ملل ، آتش بس مدنظر دولت سوریه باید زمینه ساز آغاز گفت وگوی سیاسی باشد، نه این که به متزلزل شدن امنیت و آرامش در این کشور منجر شود.

یکی از نظامیان سوریه گفت ارتش ادر اطراف پادگان "هنانو" در شرق حلب مستقر شده است. در همین حال، ارتش سوریه در حال پیشروی در مناطق مختلف حلب است و عملیات پاکسازی در دیگر مناطق این شهر ادامه دارد. ارتش و نیروهای امنیتی سوریه دیروز سه شنبه نیز در جریان عملیاتی گسترده با انهدام 4 اتوبوس متعلق به تروریست ها در میدان الشعار حلب 120 نفر از آنان را کشته و شمار دیگری از تروریستها را زخمی کردند.
نظرات بینندگان