arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱

معاونان دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مصاف هم می‌روند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جو بایدن و پل رایان چهره‌های منتخب از سوی رقبای نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برای تصدی پست معاونت، پنجشنبه شب در کنتاکی به مناظره با یکدیگر می‌پردازند.

برآورد شده است که پخش این مناظره به طور متوسط ۶۹ میلیون و ۹۰۰ هزار بیننده داشته باشد. همچنین مشاوران نامزد جمهوری خواه پیش بینی کرده‌اند که شاهد حملات سختی از سوی آقای بایدن ۶۹ ساله از حزب دموکرات باشند.

این تنها مناظره میان معاونان دو نامزد این دوره از انتخابات ریاست جمهوری است که یک هفته پس از مناظره میت رامنی، نامزد جمهوری خواه با باراک اوباما برگزار می‌شود.

از سویی دیگر رئیس جمهوری ایالات متحده در گفتگویی با خبرنگار تلویزیون‌ ای بی‌ سی به طور ضمنی اعلام کرد که به اندازه کافی در نخستین مناظره با رقیب خوب ظاهر نشده است. وی با اشاره به مناظره پیش رو گفت: «البته شکی نیست که من می‌توانم این کار را بهتر انجام دهم و این‌‌ همان چیزی است که روز سه شنبه در پی آن هستم.»

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در ادامه افزود: «به نظرم درسی که می‌توان از آن گرفت اطمینان یافتن از آن است که مردم اهمیت این مناظره را درک کرده و متوجه باشند که تا چه اندازه من به این مساله بها می‌دهم.»

نخستین مناظره نامزدهای دو حزب بزرگ ایالات متحده برای مقام ریاست جمهوری، سوم اکتبر در دانشگاه دنور ایالت کلرادو برگزار شد و ناظران و تحلیلگران بسیاری نتیجه آن را به نفع آقای رامنی عنوان کردند.

قرار است که روز سه شنبه شانزدهم اکتبر نیز دو رقیب برای دومین بار به مناظره با یکدیگر بپردازند.

نظرات بینندگان