arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱

کیارستمی ضمن محکومیت فیلم موهن: پروژه ام در اسرائیل ساخته میشود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مثل یک عاشق، فیلم جدید عباس کیارستمی در بخش نمایش های ویژه جشنواره فیلم نیویورک در تاریخ 4 و 8 اکتبر روی پرده رفت.

به گزارش انتخاب ؛ کافه سینما به نقل از پلی لیست نوشت: کیارستمی در مصاحبه با پلی لیست و همچنین در کنفرانس خبری فیلم در مورد برنامه آینده اش، امکان همکاری مجدد با ژولیت بینوش و  فیلم موهن «بی گناهی مسلمانان» صحبت کرده است. به گزارش کافه سینما، کیارستمی گفت:

 

تفاوت فیلمسازی در خارج و داخل ایران
در هنگام نمایش فیلم هایم احساس متفاوتی دارم. وقتی فیلم های ایرانی ام را با مخاطب ایزانی می بینم، بسیار مضطربم. برای همه جزئیات خودم را مسئول می دانم، انسان ها، کاراکتر ها، داستان، حتی خیابانی که نشان می دهم. اما وقتی که دو فیلم اخیرم را تماشا می کنم بیشتر حس جدایی از فیلم را دارم، زیرا که  حس یک کارگردان و هنرمند مهمان را دارم و مسئولیتم برای آن موقتی است. کاراکترها، زندگی و  واقعیت های جدا از مسئولیتم دارند و من فقط جزئی از آن هستم. حتی شاید حس می کنم تماشاگران به فیلم نزدیک تر از من هستند.

 

علاقه به فیلمسازی در ایران
بسیار مشتاقم که دوباره در ایران فیلم بسازم. فیلمنامه های آماده ای دارم. آرزو دارم که دوباره به آن سرزمین برگردم اما همزمان در حال مهیا کردن پروژه ای هستم که در اسرائیل فیلمبرداری می شود.

 

همکاری مجدد با ژولیت بینوش؟
ایده های پراکنده ای در ذهنم هستند. برخی از این ایده ها در کنار هم قرار می گیرند و  تبدیل به یک فیلم نامه می شوند. یک ایده ای که هنوز با من است ساخت فیلمی دیگر با ژولیت بینوش و ویلیام شیمل بازیگران فیلم کپی برابر اصل است. امکان دارد یک روز اتفاق بیفتد اما هنوز قطعی نیست.

 

نظر کیارستمی درباره فیلم موهن
به نظرم خشونت هرگز مورد تایید نیست اما به همان صورت فرهنگ و اعتقاد هیچ کس نباید مورد توهین قرار گیرد و این اتفاق را هم نمی توانم بپذیرم. من هیچ گونه خشونتی را نمی توانم تایید کنم یا بپذیرم.  خبر کاملا خوشایند برای من واکنش متمدنانه تر ایران برخلاف واکنش همراه با خشونت تمام کشورهای اسلامی بود. ایرانی ها اعتراض کردند اما با روشی آرام و بدون خشونت. این برایم خوشایند بود زیرا حداقل نشان داد که مردم می توانند با روشی آرام و صلح گونه  واکنش نشان دهند و اعتراض کنند.
نظرات بینندگان