arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۷۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱

مانور تجمل‌گرایی در خیابان‌ها با ولنگاری ارز مرجع

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون اصل 90 گفت: هیچ لزومی ندارد که ارز ما با ولنگاری صرف واردات ماشین‌های گران‌قیمتی شود که مانور تجمل‌‌گرایی را در خیابان‌های جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر حل مشکلات اقتصادی و افزایش تولید ملی اظهار داشت: مقوله گرانی و اشتغال مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری و مردم است،بنابراین دولت باید به فکر برطرف کردن این مشکل باشد که به نظر می‌رسد این مسئله قابل حل شدن است.

نماینده مردم تهران در خانه ملت خاطرنشان کرد: از آنجا که هنوز دارای درآمد ارزی قابل ملاحظه‌ای هستیم، می‌توان این درآمد را به عنوان پشتوانه تولیدات داخلی خود قرار دهیم.

حسینیان تصریح کرد: ما امروز مشکل نقدینگی نداریم و اگر دولت بتواند درآمدها را به سمت و سوی تولید هدایت کند، قطعاً با فعال شدن این بخش می‌تواند مشکل بیکاری را حل، تولید ملی را افزایش و تورم را مهار کند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس بیان داشت: متأسفانه در مدتی که درآمد ارزی‌ کشور به شدت بالا بود، یک بی‌بندوباری و ولنگاری در مصرف ارز پذیرفته شد و عملاً اجازه دادیم که این مشکل در اقتصاد ما حاکم شود.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: کشوری که در حال مبارزه با آمریکاست و جوانان آن جویای کار هستند و باید از لحاظ مسکن و لوازم زندگی تأمین شوند.

وی ادامه داد: این کشور باید با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اصرار بر تولید ملی داشته باشد هیچ لزومی ندارد که ارز ما با ولنگاری صرف واردات ماشین‌های گران‌قیمتی شود که مانور تجمل‌‌گرایی را در خیابان‌های جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کند.

حسینیان اضافه کرد: دولت در این زمینه مقصر است و مجلس نیز در این ارتباط کوتاهی کرد، تا جایی که با ورود مقام معظم رهبری به این مقوله جلوی این اشتباه گرفته شد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: در سال گذشته مقدار قابل توجهی ارز برای واردات لوازم آرایش هزینه شده است.

نماینده تهران در خانه ملت با بیان اینکه ثبت سفارش خودروهای وارداتی باید محدود شود، گفت: وقتی همه دنیا با کشوری که برای رسیدن به حق علمی خود تلاش می‌کند، به مقابله می‌پردازند؛ لزومی ندارد آن کشور هم ارز مرجع یا بازار آزاد خود را صرف تجملات کند.

حسینیان اضافه کرد: صنعتگران کشور می‌توانند تولیدات مناسبی را در زمینه‌های مختلف داشته باشند، حال ما چه میزان ارز را باید برای واردات لوازم خانگی خارجی گران‌ قیمت از کشور خارج کنیم، در حالی اگر به سمت تولید ملی گام برداریم و آن را کنترل کنیم حتماً سبب رشد صنایع داخلی می‌شود علاوه بر افزایش سود ناخالص ملی سبب کاهش رقم بیکاری و ایجاد اشتعال در کشور می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور قابل مهار کردن است، افزود: قطعاً هماهنگی بین قوای 3گانه می‌تواند رهنمود و آرمان‌های مقام معظم رهبری را به کمال برساند و سبب رشد و شکوفایی اقتصاد کشور شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
1
13
آقای حسینیان شماهم؟راستی یادم نبود انتخابات نزدیک است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
0
10
ما بعضی وقت ها از سوراخ سوزن رد میشویم اما از در دروازه رد نمی شویم. این طبیعت ماست!
متاسف هستم که دولت حتی توانایی اولویت بندی نیاز های ارزی کشور را ندارد!
برای دانشجویان ارز نداریم اما برای واردات خودرو های میلیاردی و لوازم لوکس ارز مرجع داریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
1
9
جناب آقای حسینیان همانطور که خودتان فرمودید باید قبلاً جلوی این ولنگاری را می گرفتید از این حرفای تکراری و بدون عمل خسته شدیم .
رو سر بنه به بالین تنها مرا رها کن
نظرات بینندگان