arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱

آیت‌الله مکارم‌: نباید همه 70 میلیون نفر از یارانه استفاده کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله مکارم‌شیرازی خواستار تصویب طرح راهبردی برای مبارزه با مفاسد اخلاقی شد و گفت: مردم انتظار دارند مجلس شورای اسلامی مسائل مهم اخلاقی در کشور را مورد توجه ویژه قرار دهد.

به گزاش انتخاب، این مرجع تقلید در دیدار رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مدیریت دقیق میزان پرداخت یارانه، تصریح کرد: مشکل اولی که در این خصوص به چشم می‌خورد این است که بار مالی مضاعفی را ایجاد کرده و از منابع دیگر برای پرداخت یارانه قرض گرفته می‌شود، در حالی که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا این میزان با اهداف اولیه تناسب داشته باشد.

وی اضافه کرد: مساله قابل‌اهمیت بعدی این است که نباید همه 70 میلیون نفر از این یارانه استفاده کنند، بلکه بايد به‌جای پرداخت به افراد مرفه، قشر نیازمند جامعه بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

مجلس به وظایف نظارتی خود عمل کند

آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز در دیدار اعضای فراکسیون رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه «همه موظف به انجام وظایف خود بر مبنای قانون می‌باشند»، افزود: مجلس باید با کار کارشناسی در جاهایی که نیاز به تدوین قانون وجود دارد اقدامات لازم را انجام دهد. به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید اظهار کرد: همچنین مجلس باید با کمال قدرت به وظایف نظارتی خود عمل کرده و قوانین نیز با جدیت در جامعه اجرا شود.
نظرات بینندگان