arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۸۲۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱

نظام نمی تواند به خاتمی اعتماد کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
- عضو برجسته جامعه روحانیت مبارز تهران معتقد است که سید محمد خاتمی واجد شرایط لازم برای جلب اعتماد نظام نیست و تنها کسانی می توانند در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کنند که وفادار به نظام باشند.

حسین ابراهیی که سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارد ، تأکید دارد که مشکلات کنونی کشور قابل حل است و او ، به هیچ کس اجازه نخواهد داد مشکلات موجود را نشانه‌ای از ناتوانی اصولگرایان تلقی کند. 

پرسش‌های عصر ایران و پاسخ‌های حجت الاسلام حسین ابراهیمی در زیر می‌آید:

انتحابات منهای اصلاحات را می‌توان انتخاباتی آزاد و رقابتی دانست؟

انتخابات در شرایطی مشروع می‌شود که همه بتوانند در آن شرکت کنند و همه سلیقه‌های سیاسی این فرصت را داشته باشند که کاندیدای مورد نظر خود را در معرض رای مردم قرار بدهند. البته باید شرط و شروطی را در این بین رعایت کنند.

چه شرط و شروطی؟ به عنوان مثال اصلاح طلب‌ها چه شرط‌ هایی را باید قبول کنند تا بتوانند وارد انتخابات شوند؟

اصلاح طلب‌ها چند دسته هستند: بخشی در فتنه ۸۸ مشارکت نداشتند و بخشی دیگر بعد از اظهارات آقا عقب نشینی کردند ؛ این‌ها هیچ مشکلی ندارند و می‌توانند وارد صحنه انتخاباتی شوند و بی‌هیچ مانعی برای رای گرفتن از مردم تلاش کنند و اگر توانستند دولت بعدی را در اختیار خود بگیرند.

اما آنهایی که همچنان با سبز‌ها هستند و از آن‌ها دفاع می‌کنند، طبیعی است که نباید بتوانند خود را در معرض انتخاب قرار بدهند. از آنجایی که معلوم شد سبز‌ها از اعتراض به نتیحه انتخابات به براندازی نظام رسیدند، باید حامیانشان را برانداز بدانیم و این طبیعی است که یک برانداز را نباید اجازه داد که برای ورود به دولت حتی کمترین شانسی داشته باشد.
البته جامعه هم آن‌ها را نخواهد پذیرفت. میدان برای آنهایی آزاد است که چهار اصل اساسی را قبول داشته باشند. پایبندی به اسلام، وفاداری به نظام و اندیشه‌های امام و بالاخره تابع مقام معظم رهبری بودن مواردی است که حتما باید از آن‌ها برخوردار باشند.

با این وصف ، آقای خاتمی در کدام دسته قرار می‌گیرد؟

ایشان از آزادی زندانیان حرف زده بودند. در حالیکه آقای موسوی از مواضع خود بازنگشته است و همچنان دنبال ساختار شکنی و براندازی است. در کجای دنیا چنین افرادی را آزاد می‌گذارند؟ آیا کشورهایی چون آمریکا و انگلستان و فرانسه و همه کشورهایی که از آزادی می‌گویند، براندازان خود را به صحنه فعالیت راه می‌دهند. در کل دنیا چه شرقی و چه غربی برانداز را قبول نمی‌کنند. خاتمی که این خواسته را دارد و دنبال تحققش است تا مشخص است که به براندازان گرایش دارد و طبیعی است که نظام نمی‌تواند به همچین فردی اعتماد کند.

به همین دلیل اصرار این است که همچون گذشته به افرادی اعتماد شود و میدان داده شود که اعتقاد خود به نظام را تثبیت کرده‌اند.

عده‌ای تغییر و تحول را تنها راه خارج شدن از شرایط بحرانی می‌دانند.

بنده اصلا با این نظر که کشور بحرانی است، موافق نیستم. مشکلات اقتصادی همیشه پیش می‌آید و قابل حل است.

هر کشوری ممکن است که با چنین شرایطی مواجه شود، چون همیشه افراد فاسدی هستند که دنبال خراب کاری هستند. خدا را شکر که ۱۶ نفر از اخلال گران اقتصادی دستگیر شده‌اند و با دستگیری بقیه کشور می‌تواند به آرامش لازم برسد.

جدل دولتی‌ها با دستگاه‌های دیگر بحران زا نیست؟

صحبت‌های احمدی‌نژاد در کنفرانس خبری‌اش ایرادات زیای داشت و نشان داد که او بعد از ۷ سال هنوز نمی‌داند که برای کشور داری باید اصول مهمی ار رعایت کند. اینکه رییس دولت به خود اجازه اظهارنظرهای آنچنانی را می‌دهد، حتما هزینه ساز خواهد بود. امیدوارم رییس جمهوری در مدت زمان باقی مانده بتواند با منطق بیشتری به فعالیت مهم خود ادامه بدهد.

همین جدل‌ها و رویارویی‌ها مردم را نگران کرده است.

باید مسئولان در برخورد با یکدیگر و تعامل دستگاه‌های مختلف دنبال اصلاح خود باشند تا بلکه مشکلات مشاهده شده کمتر شود. اینکه دولت با مجلس جدل کند یا مجلس با قوه قضاییه اوضاع نگران کننده‌ای را موجب خواهد شد.

می توان گفت «اداره کشور توسط یک جریان» تجریه‌ای ناموفق بوده است؟

بنده معقتدم مشکل فعلی اشتباهی است که در نوع مدیریت جامعه وجود دارد و باید اصلاح شود. به همین دلیل به شما و هیچ کس دیگری اجازه نمی‌دهم که مشکلات موجود را نشانه‌ای از ناتوانی اصولگرایان تلقی کنید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
0
121
شما از طرف خودت حرف بزن! شما جكاره نظام هستي؟؟ اين همه خودشيفتگي !! اين جماعت يا از طرف نظام حرف مي زنند يا مردم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
1
112
از جانب مردم حرف زدید ؟!
تو انتخابات میگیم به کی اعتماد داریم .
هدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
1
108
جنابعالی ؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
1
110
منتظر نظر جنابعالی بودیم الان دیگه تکلیف معلوم شد.
نظرات بینندگان