arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱

اعلام نتایج نیمه متمرکز کنکور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به جزئیات پذیرش داوطلبان به شیوه نیمه متمرکز در آزمون سراسری سال جاری اعلام کرد که اسامی پذیرفته شدگان برای مرحله مصاحبه دوشنبه 24 مهرماه منتشر خواهد شد.

به گزارش انتخاب، حسین توکلی در گفتگو با مهر با اشاره به دو روش متمرکز و نیمه متمرکز پذیرش دانشجو در آزمون سراسری سال 91، به روش متمرکز اشاره کرد و اظهار داشت: روش گزینش متمرکز، روشی است که فقط نمرات آزمون داوطلبان واجد شرایط ملاک و مبنای پذیرش قرار می گیرد و اسامی قبولیها در یک مرحله اعلام می شود، در این روش هر داوطلب با توجه به شرایط از جمله سهمیه و بومی همچنین بر اساس نمره کل اکتسابی در زیر گروه مربوطه به نخستین کد رشته محل انتخابی که از نظر علمی برتری دارد و در مقایسه با سایر داوطلبانی که شرایط مشابه با وی را دارند همچنین در صورت وجود ظرفیت، معرفی می شود.

وی ادامه داد: در روش گزینش متمرکز، پذیرش در برخی رشته ها به صورت شرایط خاص انجام می شود، رشته های دارای شرایط خاص رشته هایی هستند که در پذیرش آنان شرایط خاص از قبیل مصاحبه، معاینه، آزمون علمی و عملی جداگانه اعمال می شود و اسامی قبولیهای نهایی مطابق ظرفیت هر کدرشته و فهرست پذیرفته شدگان نهایی این رشته ها به همراه رشته های متمرکز اعلام می شود.

سخنگوی سازمان سنجش درباره شیوه پذیرش دانشجو به روش نیمه متمرکز، اظهار داشت: در روش نیمه متمرکز، اسامی پذیرفته شدگان نهایی به صورت قطعی در یک مرحله اعلام نمی شود زیرا در این مرحله رشته ها نیاز به اقدامات دیگری نظیر مصاحبه دارند که بعد از اعلام نتایج نهایی رشته های متمرکز و از بین آن دسته داوطلبانی که کد این گونه رشته ها را انتخاب کرده و در اولویت انتخاب قبل از این کدها در رشته متمرکز پذیرفته نشده باشند به صورت چند برابر ظرفیت گزینش صورت می گیرد.

به گفته توکلی بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت هر یک از رشته های نیمه متمرکز روزانه، شبانه، پیام نور، موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و دوره های بین الملل دانشگاهها به همراه اطلاعیه این سازمان درباره تاریخ و انجام مراحل مصاحبه، معاینه، آزمون عملی یا علمی در روز دوشبنه 24 مهرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: معرفی شدگان هر یک از رشته های تحصیلی مذکور لازم است با توجه به برنامه زمانی اعلام شده و ضوابط مندرج در اطلاعیه مربوط برای شرکت در مراحل گزینش اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته نیمه متمرکز آزمون سراسری اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه اعلام می شود، بنابراین پذیرش دانشجو و آغاز سال تحصیلی برای رشته های تحصیلی نیمه متمرکز از نیمسال دوم خواهد بود.

نظرات بینندگان