arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

دلیل گرانی کاغذ از زبان وزیر ارشاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو دلیل عمده برای گرانی کاغذ مطرح و نوید روزهای خوب برای این کالای سفید را داد.

به گزارش انتخاب ، سیدمحمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نکوداشت محمدرضا علیان جاسبی در جمع خبرنگاران حاضر و به سؤالات آنها پاسخ گفت.

حسینی درباره مسئله کاغذ توضیحاتی داد و اظهار داشت: در مورد کاغذ مشکلات عدیده‌ای در بازار به وجود آمد، بخشی از آن به دلیل وقفه‌ای بوده که در واردات ایجاد شد و بخشی دیگر اینکه آنچه در انبارها بود به موقع توزیع نشد، اما خوشبختانه محموله‌های متعددی در حال ورود به کشور هستند که این موضوع به مناسب شدن قیمت‌ها کمک می‌کند.
 
وزیر ارشاد ضمن اشاره به اینکه درباره روزنامه‌های سراسر و نشریات از روز گذشته معاونت مطبوعاتی آغاز به ارائه کاغذ کرده تأکید کرد: این کاغذها زیر قیمت هستند که تأثیر بسیار خوبی بر بازار می‌گذارند.

وی افزود: بسیاری از افرادی که کاغذ داشتند اعلام آمادگی کردند که کمک و مشارکتی کنند تا شاهد شرایط بهتری باشیم.
 
وزیر ارشاد درباره اینکه چه زمان شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود بیان کرد: به تدریج قیمت‌ها بهتر می‌شود، اگر 2200 تومان در بازار است امروز 1700 تومان کاغذ دراختیار روزنامه‌ها قرار دادیم.

حسینی در پاسخ به فارس درباره ورود محموله‌های کاغذ ابراز داشت: این محموله‌ها به تدریج در حال ورود به کشور هستند که این مهم تأثیرات فراوانی طی روزهای آتی خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به اینکه گرانی‌ها مختص به کاغذ نیست، عنوان کرد: این گرانی تنها در راستای کاغذ نبوده و موارد دیگری هم هستند و انشاءالله مشکل تا حد زیادی به زودی برطرف خواهد شد.
 
این مقام مسئول در پاسخ به فارس درباره اینکه این روزها صحبت‌ها مبنی بر استیضاح، استعفا و حتی برکناری شما شنیده می‌شود، توضیح داد: این سخنان شایعه است و جواب ندارد، من استعفا نداده‌ام.
نظرات بینندگان