arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

خداداد: دلالان وفاسدان پرقدرت تر به فوتبال برگشته اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد که قسمت زیادی از پول فوتبال به جیب کاسبان می رود؛ کاسبانی که می تواند مدیر و مربی فاسد، دلال خبرنگار نما و هزار و یک نفر دیگر باشند.

خداداد عزیزی در گفت و گو با ورزش ایرانی از فساد در فوتبال ایران گفت؛ فسادی که به اعتقاد او در ابعاد گسترده است و گویا نیرویی نیز برای مقابله با آن وجود ندارد. وی ابتدا نسبت به انتقادات صورت گرفته مبنی بر اینکه پول زیادی در فوتبال وجود دارد پاسخ گفت و اظهار داشت: من نمی دانم که چرا این قدر می گویند در فوتبال پول زیاد است؟! مگر قرار است ورزش اول جهان بی پول باشد؟! افرادی که از بودن پول زیاد در فوتبال گلایه دارند بهتر است به این موضوع توجه کنند که فوتبال پر بییننده ترین و محبوب ترین ورزش جهان است و قدرت آن را دارد که بسیاری از افراد را مجذوب خود کند. شما نگاه کنید در همین بازی بارسلونا و رئال نزدیک به 500 میلیون نفر به صورت زنده به تماشا نشستند؛ خب وقتی فوتبال قدرت آن را دارد که چشم 500 میلیون بیننده را معطوف به خود کند، پس لیاقت و پتاسیل جذب پول را هم دارد .  

وی ادامه داد: به فوتبالیست جماعت چه ارتباطی دارد که مسئولان ورزش ما توجهی به کشتی ، والیبال ، بسکتبال و رشته های دیگر ندارند؟! من خداداد چکار کنم که به کشتی پول نمی دهند؟!

خداداد در ادامه صحبت هایش به موضوع جالب توجه ای اشاره می کند:  « مشکل بزرگ فوتبال این است که پولش خرج خود فوتبال نمی شود . قسمت زیادی از این پول به جیب کاسبان می رود؛ کاسبانی که می تواند مدیر و مربی فاسد، دلال خبرنگارنما و هزار و یک نفر دیگر باشد. راه اصلاح شرایط فعلی این نیست که تزریق پول را قطع کنیم بلکه باید به سراغ این افراد برویم و ریشه آنها را بزنیم. متاسفانه آقایان زورشان به دلالان نمی رسد یا بهتر بگوییم جرات برخورد با آنها را ندارند، می آیند موضوع زیاد بودن پول در فوتبال را مطرح می کنند. باور کنید درست نیست چشم و ابرو را رها کنیم و بچسبیم به شست پا! »

مدیرفنی این روزهای ابومسلم که روزگاری پیراهن تیم کلن آلمان را نیز بر تن داشت در ادامه تصریح کرد: همه می دانند که دلالان به کجا وصل هستند و نیازی به توضیحات بیشتر من نیست. مگر چند سال قبل قوه قضایه چند دلال خبرنگار نما را دستگیر نکرد؛ خب چه شد؟ چرا آنها الان دوباره به مطبوعات برگشته اند و پرقدرت تر از قبل به فعالیت خود ادامه می دهند؟!

اما صحبت های پایانی بهترین بازیکن آسیا در سال 1996 نیز خواندنی است:  « خداداد عزیزی که روزگاری پیراهن تیم ملی را برتن داشت و جزو لژیونرهای ما به حساب می آمد الان بدون تیم مانده است. می دانید علتش چیست؟ چون من با دلالان کارنمی کنم و باید بدون تیم باشم. آقای دلال پیش خودش می گوید اگر خداداد نباشد ما یک تیم بیشتر داریم تا بازیکنان خودمان را قالبش کنیم. »
نظرات بینندگان