arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱

اجبارهای دولتی عامل انفجار قیمت مسکن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های تجویزی برای اجبار مالکان مسکن به کاهش قیمت‌ها، پاک کردن صورت مسئله است و‌‌ همان اتفاقی می‌افتد که در بحث اجاره مسکن با آن مواجه شدیم.

به گزارش انتخاب ، مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با قانون درباره افزایش قیمت مسکن خاطر نشان کرد : تنها راه کنترل بازار مسکن، برقرار کردن تعادل بین عرضه و تقاضا است. چرا که سالانه یک میلیون و پانصد هزار مسکن در کشور نیاز داریم و این نیاز برآورده نشده است.

وی اضافه کرد: باید از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز برای حمایت بخش مسکن استفاده کنیم، تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در صورت بهره‌مندی از یارانه‌ها می‌توانند مصالح را با قیمت کمتری در اختیار سازندگان مسکن قرار دهند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : درزمانی که حمایتی از تولیدکنندگان صورت نگیرد و یارانه‌ای به آن‌ها تخصیص نیابد، نمی‌توانیم تولیدکنندگان را موظف به کاهش قیمت‌ها کنیم.

بائوج لاهوتی در انتها گفت: اجبارهای دولتی بر تولیدکنندگان سرمایه گذار بخش مسکن، موجب می‌شود تا سرمایه‌ها از این بخش خارج شود و این مسئله تعادل عرضه و تقاضا را بر هم می‌زند و  باعث انفجار قیمت مسکن می‌شود.
نظرات بینندگان