پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : امسال ستارگان تلویزیون و برنامههای سرگرمکننده برای حضور در "میپ
کام” یکی از مهمترین بازارهای برنامههای تلویزیونی به شهر کن فرانسه
آمدند.
به گزارش انتخاب ؛ این مراسم برای تولیدکنندگان، خریداران و فروشندگان، تأمینکنندگان
بودجه و توزیعکنندگان سریالهای تلویزیونی و دیگر برنامههای سرگرم کننده
برگزار شد.
تأکید مراسم امسال بر کشورکانادا بود. کارول برابان مدیر اجرایی
تلهفیلم کانادا است و میگوید: «بودجه ما را دولت تأمین میکند و ما برای
تأمین بودجه سریالها و فیلمهای تلویزیونی برنامه ای داریم. بنابراین با
دولت کانادا همکاری میکنیم. اما در عین حال برنامه صندوق رسانههای
کانادا را مدیریت میکنیم. دولت برای تهیه برنامههای تلویزیونی و
برنامههایی با محتوایی که بیننده هم در آن شرکت دارد به فیلمها یارانه
میدهد.»
صندوق حمایتی رسانههای کانادا نیز وجود دارد که شرکتی عامالمنفعه است
و هر سال ۳۰۰ میلیون یورو برای حمایت از صنایع رسانهای و دیجیتال کانادا
اختصاص میدهد. اما اینک برنامهها باید فراتر از چارچوب سنتی پخش و توزیع
باشند.
یوتیوب بتازگی اعلام کرده است که ۶۰ کانال سفارشی در اروپا راه اندازی
کرده است. شبکههایی مانند آشپزی جیمی الیور و یک شبکه مد. بدین ترتیب
یوتیوب هفت سال پس از تأسیس خود دیگر تنها سایت برای تماشای ویدئوهای
خندهآور نیست.
کریستوف مولر مدیر سایت یوتیوب می گوید : «امروز ما میخواهیم از
طرفداران اولیه خود حمایت کنیم و به آنها این فرصت را بدهیم که واقعا عامل
تغییر باشند. هم زمان ما با شبکههای قدیمی، مانند یورونیوز که یکی از
شرکای ما هست و از سایت یوتیوب و ابزار و امکانات ارائه شده در آن، برای
پخش برنامههای خود استفاده میکند، همکاری میکنیم. زیرا ما به عنوان مثال
در این ماه بیش از ۸۰۰ میلیون بیننده در سراسر جهان و ۲۷ میلیون بیننده در
فرانسه داشته ایم.»
۸۰۰ میلیون کاربر اینترنت، حدور ۴ میلیارد ساعت ویدئو در یوتیوب تماشا
میکنند. یوتیوب بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برای راه اندازی شبکههای جدید
سرمایه گذاری کرده است.
با وجود بحرانهای اقتصادی، درآمد این سایت، به لطف تبلیغات کوتاه که
کاربران میتوانند آنها را تماشا نکنند و تبلیغگران هم تنها برای آگهیهای
تماشا شده، پول میپردازند، افزایش داشته است.