پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با حذف تدریجی رینگهای شرکتی از لیست آپشنهای استاندارد خودروهای داخلی، قیمت قالپاق خودرو روزبهروز اهمیت بیشتری برای مصرفکنندگان پیدا میکند. در واقع ایرانخودرو و سایپا طی دهه 1390 خورشیدی، رینگهای آلیاژی را با رینگهای فولادی و قالپاق در خودروهایشان عوض کردند. البته همچنان برخی خودروهای داخلی بهصورت استاندارد با رینگ به تولید میرسند که ازجمله آنها میتوان به شاهین، تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربوشارژر اشاره کرد.
در سوی دیگر بخش عمده خودروهای داخلی که اتومبیلهای اقتصادی هستند، با رینگ فولادی و قالپاق پلاستیکی به دست مشتریان میرسند. نسخههای دندهای پژو 207، کوییک و ساینا، تارا دندهای، سورن پلاس، رانا و رانا پلاس بهصورت استاندارد قالپاق دارند. همچنین بخش قابلتوجهی از خودروهایی که تولید آنها طی سالیان اخیر متوقف شده است، با قالپاق به دست مشتریان رسیدهاند. سمند، پژو پارس، پژو 206، پژو 405، تیبا و پراید ازجمله این خودروها هستند.
قیمت قالپاق خودرو در بازار، مرداد 1403:
بهای قالپاق خودروهای داخلی همچنان کمتر از 200 هزار تومان به ازای هر عدد است اما این نرخ در مورد قیمت قالپاق خودروهای وارداتی یا مونتاژی تفاوت دارد. به عنوان مثال بهای قالپاق هیوندای ورنا که خودرویی همکلاس و مشابه ریو محسوب میشود، حدود 200 الی 300 هزار تومان است. قیمت قالپاق خودروهای تویوتا نظیر کرولا از این رقم هم فراتر میرود و به حدود 400 الی 500 هزار تومان میرسد! باید متذکر شویم که قیمت قالپاق با توجه به نوع عرضهکننده متفاوت است. برخی تولیدکنندگان قالپاقهای با کیفیت بالاتر و قیمت بیشتر به تولید میرسانند، درحالیکه سایرین قالپاق را با مواد عادی و قیمت پایینتر به بازار عرضه میکنند.