arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱

یک کشور همسایه خواستار استخدام ۳۰ هزار پرستار ایرانی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گفته غضنفر میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، در چند روز اخیر یکی از کشورهای همسایه ایران خواستار جذب ۳۰ هزار پرستار ایرانی از سازمان نظام پرستاری با حقوق ماهانه ۲۰۰۰ دلار شده است.

روزنامه "تهران امروز" پنج‌شنبه (۱۸ اکتبر/ ۲۷ مهر) در گزارشی به نقل از رئیس کل سازمان نظام پرستاری نوشت: «کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌های کشور در حال تبدیل شدن به یک بحران است.»

میرزابیگی با اعلام این‌که کف استانداردهای بین‌المللی به ازای هر تخت بیمارستانی در ۲۴ ساعت ۲ پرستار است، افزوده که در حال حاضر این عدد در بیمارستان‌های ایران نیم نفر پرستار به ازای هر تخت است.

پیش از این صدیقه سالمی، دبیر شورای عالی نظام پرستاری، نیز از خروج روزانه ۴۰ پرستار از ایران و احساس خطر وزارت بهداشت سخن گفته بود.

دبیر شورای عالی نظام پرستاری ایران درباره حقوق پایین پرستاران گفته بود که در دانشگاه تهران، اسفند سال ۱۳۸۷ حقوق دریافتی یک پرستار تازه استخدام شده، ۴۷۰ هزار تومان بوده است. در حالی که از سال ۱۳۸۸ تا همین زمان این رقم به ۳۷۰ هزار تومان رسیده است، همین عامل باعث شده که بسیاری از پرستاران تازه استخدام‌شده، ترک کار کنند.

به گفته دبیر شورای عالی نظام پرستاری بیشتر پرستاران ایرانی به آمریکا، کانادا و استرالیا رفته‌اند و در آنجا حقوقی به مراتب بالاتر از ایران دریافت می‌کنند. به ادعای این مقام، متوسط حقوق پرستار در ایران حدود ۵۰۰ هزار تومان است، پرستاران اما در کشورهای یادشده حداقل ۳ تا ۵ میلیون تومان دستمزد می‌گیرند.

نظرات بینندگان