برخی منابع مطلع به دلیل آنچه «عملکرد ضعیف محمدنژاد» شهردار منطقه 12 می خوانند، از تلاش و فشار برخی اعضای شورای شهر
برای برکناری وی و انتخاب جایگزین مناسب خبر می دهند.
به
گزارش سرویس اجتماعی «انتخاب» ؛ در این میان، برخی مقامات ارشد شهری نیز با اعضای شورای شهر هم نظر هستند و در حال گفت و گو با قالیباف در این مورد هستند، نزدیکان قالیباف معتقدند ، نارضایتی شدید شهروندان منطقه 12 از محمدنژاد، می تواند تاثیر منفی بر وجهه قالیباف بگذارد و شاید این بخش از مردم تهران، در صورت کاندیداتوری شهردار تهران در انتخابات ریاست جمهوری، به او رای ندهند.
این افراد، «برکناری محمد نژاد از منطقه 12 ، انتخاب جایگزین مناسب و پس از آن، هجوم سرمایه های مادی و مدیریتی شهرداری برای حل معضل این منطقه از تهران» را تنها راه «ترمیم چهره شهرداری و در راس آن محمد باقر قالیباف» عنوان می کنند.
بنا برادعای این منابع، «عملکرد ضعیف او
در حوزه های مختلف بالاخص ایجاد مشکلات عدیده و آزاردهنده برای مردم در
خیابان های امام حسین (ع) و 17 شهریور» ، «نارضایتی عمده مراجعه کنندگان» و
«افزایش مشکلات اداری» از دلایل آغاز تلاش ها برای برکناری وی عنوان شده
است.
محمدنژاد، پیشتر شهردار منطقه 14 بود که پس از برکناری، مجدداً با تشخیص شهردار تهران به منطقه 12 منتقل شد.
اینجا چه خبر است؟!افرادی که میدان امام حسین و خیابان 17 شهریور را برای نخستین بار به این
شکل میبینند، باید با پرس و جوهای فراوان مسیر خود را پیدا کنند و از طریق
پیادهرویهای طولانی و خاکی به دسترسیهای حوالی میدان دست یابند.
مدت بسیاری است که ضلع جنوبی میدان امام حسین تا میدان شهدا
مسدود شده و محل توقف تاکسیها به کوچه پسکوچههای اطراف ۱۷ شهریور منتقل
شده و با وجود اینکه شهروندان مجبور به طی کردن مسیر زیادی برای رسیدن به
محل توقف تاکسیها هستند، با تشخیص تاکسیرانها باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان نیز
بیشتر از نرخ مصوب کرایهها بپردازند.

همچنین راههای خاکی ایجاد شده، رفت و آمد را برای کودکان و
افراد مسن دشوار کرده و حذف اتوبوسهای برقی که با وجود فرسودگی، وسیلهای
نسبتاً ارزان برای مسافرانش بود نیز بخش دیگری از مشکلاتی است که فعالیت
عمرانی این محدوده برای مردم به ارمغان آورده است.
مردم در میدان امام حسین که مهمترین دورازه ورود به جنوب شهر
است، به دلیل پروژههای عمرانی آن، با خیابانهای مسدود شدهای مواجه
میشوند که راه آنها را تا مقصد مورد نظر چندبرابر میکند.

کسبه خیابان ۱۷ شهریور تا میدان شهدا که اکثراً به شغل خرید و
فروش اتومبیل مشغولند، میگویند پس از حذف مسیر تردد خودروها در خیابان
۱۷ شهریور بخشی زیادی از درآمد آنها کاهش یافته و با مشکلات متعددی
روبهرو شدهاند.
ترافیک همیشه سنگین و قفل، گرد و خاک وصف نشدنی و
کثیفی خیابان ها، کوچه که به داخل خانه ها هم سرایت کرده و همچنین آلودگی
شدید هوا در این منطقه تنها بخشی از مشکلات این منطقه از تهران است.
چندی پیش نیز شهرداری منطقه 12 تهران در اقدامی بدون اطلاع قبلی
میدان شهدا را مسدود و دسترسی مستقیم به بخش جنوبی میدان شهدا از طریق
خیابان ۱۷ شهریور را مختل کرد؛ اقدامی که ترافیکی سنگین و کیلومتری در
خیابان پیروزی، میدان بهارستان، خیابان سپاه، خیابان مصطفی خمینی و
خیابانهای دیگر ایجاد کرد.
من خودم اونجا رفت و امد دارم واقعا دارن کار میکنن
اگه درست نکنه میگن فقط به بالای شهر رسید
اونجا از پایه مشکل داشته
صبر کنید دوستان قالیباف خوب کار میکنه به خدا
آقای قالیباف فکر کردن شهر یک صفحه بازی کامپیوتری هست و میتونه هر کاری خواست باهاش بکنه بعد اگه درست از آب در نیومد دکمه ری استارت رو بزنه
اینجا تهران است پایتخت ایران بنده فکر نمیکنم این خیابانی که این اقدامات درونش انجام شده هیچ گونه پیشینه تاریخی یا هر چیز دیگر داشته باشد که نیاز به یک همچین کاری داشته باشد
هر چه سریعتر رسیدگی کنید تا موجبات هر چه بیشتر ناراحتی مردم را فراهم نیاوردید
بابا من خونه ام توی ییروزیه پدرم دراومده، زندگیمون بهم ریخته سر این قضایا ، چرا همه چی رو سیاسی می کنید
از انتخاب بسیار ممنونم به خاطر انعکاس این خبر
بنده هم یکی از شهروندان ساکن در منطقه12هستم{خ15خردادغربی}
واقعا از دست شهرداری ناحیه 3 و منطقه و طرز برخورد با ارباب رجوع ناراضی هستیم
هر چی به پایین شهر حرکت می کنیم انگار شهر به امان خدا رها شده. من نمی دونم شهرداری مناطق 10 و 11 و 12 چه کاری برای این مناطق مرکزی و مهم شهر انجام داده اند؟ معمولا در تمام شهرهای دنیا مناطق مرکزی نشان دهنده ی ویژگی های اون شهر هست. یا در مناطق جنوب شهر چه کاری در این مناطق انجام شده؟ خیابانهای فوق العاده باریک و غیر استاندارد ، کوچه های تنگ و باریک، خانه های فرسوده و ... در جنوب شهر به وفور دیده می شوند.
دور برگردانهای بیهوده و غیر کارشناسی هم که در تهران زیاد است. میدان امام حسین واقعا وضعیتش افتضاحه و در پایان یک سوال اینکه تقاطع جلال آل احمد و امیر آباد رو چرا به این روز انداختند؟ و البته هزار مشکل دیگر...
پروژه های شهری تهران در دوران قالیباف را با دقت ببینیم. زیرگذر و پل و تونل، زیرساخت حمل و نقل شهری است. فردی که گفته شهرداری روی احداث بزرگراه تاکید داره و تهران داره پیاده روهاش رو از دست می ده، احتمالا حافظه خوبی نداره. احیای پیاده روی خیابان آزادی و انقلاب و تمام خیابان ولیعصر از میدان راه آهن تا تجریش و بسیاری دیگر از خیابان های تهران در این دوره رخ داد. یادتان بیاید که قبل از آن در پیاده روی ولیعصر چه اوضاعی بود. زمان افتتاح پیاده روی ولیعصر بود که روزنامه ها نوشتند بالاخره پیاده ها هم دیده شدند.
در همین دوره بود که محدوده بازار و برخی دیگر از خیابان ها هم تبدیل به پیاده رو شدند و تردد خودرو در آنها ممنوع شد. همین جریان خیابان 17 شهریور هم مربوط به پیاده رو سازی و محدود کردن خودروهاست.
این دوستمان اشاره کرده به تقاطع امیرآباد و جلال، شاید به تازگی ایشان از این نقطه رد نشده، ولی من که هر روز از این تقاطع تردد می کنم، می بینم که با بهره برداری از زیرگذر از اول مهر، چقدر ترافیک امیرآباد کمتر شده. هرچند هنوز هم تمام نشده و کارگران مشغول کار هستند. به تازگی دیدم تقاطع گمنام و فتجی شقاقی هم مشغول شروع کار برای زیرگذر هستند. سه زیرگذر که در امتداد هم هستند ترافیک این مسیر را بسیار روان می کنند. این اقدام زیربنایی است و تا سالها ماندگار می ماند ولی یادم هست که در زمان شهردار قبلی، اوج هنر برای کاهش ترافیک، ابداع دور برگردان به جای تقاطع ها بود که البته در برخی نقاط خیلی هم خوب جواب می داد ولی راه حلی موقتی است و روشی ایرانی برای رفع مشکل است. راه حل های اساسی و زیربنایی هم هزینه های بسیار بیشتری دارد و هم دردسرهایش بیشتر است.
این دوستمان اشاره کرده به مناطق جنوب شهر. نمی دانم از بی آر تی استفاده کرده اند یا نه. بی آر تی برای قشر متمول نیست. جامعه هدفش قشر متوسط و ضعیف جامعه است. کارمندان و کارگران و محصلین و دانشجویان بهترین استفاده را از بی آر تی و مترو می کنند. اتفاقا در این مورد هم برای خودروهای شخصی محدودیت بوجود آورده اند و مسیر اختصاصی به اتوبوس اختصاص داده اند که بهره وری آن را افزایش داده است.
من مسئول تبلیغات شهرداری نیستم. خودم هم به برخی کارهای شهرداری انتقاد دارم. مثلا در همین پروژه 17 شهریور به نظرم ابتدا می بایست بزرگراه امام علی در فاصله بین دماوند تا پیروزی افتتاح می شد تا تردد خودروها به آن هدایت می شد، سپس خط ویژه بین امام حسین و شهدا ایجاد می شد و اتوبوس های برقی یا BRT در این مسیر در خط ویژه راه اندازی می شد تا حمل و نقل عمومی به صورت موقت هم از گردونه خارج نشود و در نهایت اقدام به مسدود کردن مسیر تردد خودروهای سواری می کردند و پیاده رو می ساختند.
ولی این باعث نمی شود همه دستاوردهای شهرداری را منکر بشوم. مدیریت شهری در این دوره به نظر من بسیار بهتر از دوره های قبل بوده و این سبک مدیریت را ارزشمند می دانم.
1- در رابطه با خیابان 17 شهریور: برای هر پروژهای باید همه موارد مرتبط آن مورد توجه قرار گیرد مخصوصا مسائل مرتبط با مردم این منطقه اولا بخش عمده ای از آن در طرح ترافیک با دوربین است. ثانیا همینطور عادی هم همیشه دارای ترافیک سرسام آور است چه اینکه شاهراه آنرا هم قطع کنند ثالثا کاسب های آن هم در کسوت فروش اتومبیل هستند که قرار است اصلا اتومبیل را از آن حذف کنند. پس باید ابتدا کسبه ساماندهی میشدند. بعد راههای جایگزین به طوری فراهم میشدند که ترافیک این نقطه حداقل در حالت عادی 50 درصد کم میشد. بعد وضعیت معابر عادی ساماندهی میشد. بعد دست به چنین انتحاری میزدند.
2- از خیابان مصطفی خمینی که به سمت خیابان فخر آباد بیایید جنب مترو دروازه شمیران ساختمان معظمی را مشاهده خواهید نمود که صرفا برای درآمد زایی شهرداری احداث شده است اما معضلات آن عبارتند از: 1- حذف میدان ابن سینا به عنوان یکی از میادین تاریخی منطقه و تهران 2- کور کردن گنبد مسجد فخر آباد یکی از قدیمیترین مساجد تهران و شناسنامه منطقه بدون سرو صدا و درد و خونریزی 3- ایجاد ترافیک چند برابری با عبور و مرور در محل تجاری پس از افتتاح با توجه به ترافیک شدید این ناحیه در حالت عادی
4- تخریب و حذف کامل ساختمان پرچم به عنوان ساختمانی تاریخی و شناسنامه دار این در حالیست که میراث فرهنگی و ... سکوت کردند یا حداقل صدایی از آنها شنیده نشد.
قرار است خط ویژه (تراموا) که هم زیبا و راحت است و هم نوستالژی تهران قدیم را در خاطر فعال می کند بین شهدا و امام حسین بکشند. تحمل کنید خوب می شود.
من که دوسش دارم
بالاخره بعد از یکسال بایکوت صدا و سیما و روزنامه ها یکی پیدا شد حرف ما رو بزنه نزدیک یک سال است احالی منطقه 13 بیجاره شدند و هیچ کس حرفی نمی ینه
هنوز نتونستم سه مسیر جایگزین پیدا کنم
هر روز از یه جا میرم و تو ترافیک سنگین میمونم
تازه من موتور سوارم چه یرسه به بقیه
اینا اصلا به فکر مردم نیستن
من 6 سال است که ساکن منطقه 13 می باشم از این اطلاع رسانی شما بینهایت متشکرم از مسئولین میخواستم پترسم هر سال ما بین میدان امام حسین و شهدا حداقل دوبار مسیر خط ویژه میشد بعد نرده گذاری میشد یا جدول گذار میشد و طی سال منصف میشدند و جمع میکردند چطور شد که یکدفعه تصمیم میگیرند سنگ فرش کنند آن در زمان نهایی نشدن اتوبان امام علی و میدان امام حسین آیا میدانید چند بار بدون اطلاع قبلی آب و برق و تلفن احالی ابتدای امام علی و خیابان صفا قطع شده است و چقدر به احالی درچار خسارت شده اند چرا ابتدا کاری را شروع میکنم و بعد فکر می کنیم تا کی آزمون خطا ؟؟
چیزی نمیگم چون درحد شنیده هاست. لطفا پیگیری و اعلام کنید. با تشکر
ما در خیابان مجاور 17 شهریور (خیابان اقبال) زندگی میکنیم و 8 ماه است که زندگی ما به شدت دچار اختلال شده و هزینه های ما را برای رفت و آمد افزایش داده
ترافیک 17 شهریور به خیابان اقبال منتقل شده و بسیاری از راه های دیگر نظیر صفا، خشکبارچی که خیابانهای شریانی بودند، بسته شده!!
این طرح شهرداری به هیچ وجه در راستای منافع ملی نبوده و هزینه های گزافی که تابحال صرف این پروژه شده، نشان از حیف کردن فراوان بیت المال در این پروژه دارد
کسبه بیکار شده اند و بسیاری شغلشان را از دست خواهند داد
چند ده نمایشگاه ماشین، فروشگاه موتور و تعمیرگاه موتور و سایر مغازه هادر این خیابان و خیابانهای منتهی به اینجا واقع بود که با این پروژه به کلی تعطیل خواهند شد
شهرداری قول داده نظر آنها را تامین کند، اما آیا منظور شهرداری از این وعده ها باج سبیل به کسبه از پول بیت المال بوده است؟
کاش یه مقداری اصولی تر کار میکردند !!
کاش به مردم هم فکر میکردند !!
شنیدم میخوان طرح حرم تا حرم بزن و از امام حسین تا شهدا رو تبدیل به پیاده رو کنند والا ما باید چه جوری بریم امام حسین و رد بشیم چجور از سمت فردوسی باید بیایم شهدا و تو ترافیکهای پیچ در پیچ اسیر نشیم ؟؟
تومحل ما 6نفرجمع شدن یکواحد 40 متری خریدن دارن توخیابان ماشین خرید وفروش می کنند هر چی برای 137 پیغام می گذاریم رسیدگی نمی کنند
"حقوق مالكانه مردم محترم است و طبق اسناد مالكيت، مالكان اماكن اين مسير حق دسترسي به گذر سواره مثلا 30 متري دارند و هيچكس نميتواند بدون كسب رضايت و توافق با مالك او را از حقوق خود محروم نمايد.
نكته مهمتر اينجاست كه اگر اين روحيه منتگذاري بر مردم كه بدون انجام توافق با مالكان، ايشان بايد از شهرداري براي حذف حقوق مالكانهشان و ايجاد مسير سنگفرش، متشكر و ممنون هم باشند، مورد تقابل قرار نگيرد و به طوري كه برنامهريزي شده است جناب آقاي قاليباف، رياست دولت بعدي را بر عهده بگيرند، كشور با يك ديكتاتوري نهادينه مواجه خواهد شد كه بايد آرزوي امثال احمدينژاد را كرد"
به هوش باشيم و از حق نگذريم،
يا حسين ...
موشاشا میبینید ومثلا20کیلوبرنج تروتمیزرانادیده میگیر
ید.بیوفایی ونمکناشناسی تاچه حد.پیامبرص میفرمایند
وفاداری را ازکلب بیاموزید.بنده خودم رامیگم اگربامشا
هده خدمت ومحبت قدردان وسپاسگزارووفادارنباشم
حقاکه ازکلب پست ترم .چرامحاسن وخوبی های دیگه
رانمیبینی.الانم که دارن کارمیکنندهمینطورکه رهانکردند
خدا قوت آقای محمدنژاد