arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۷۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱

شعری‌ که‌ احمدی‌نژاد اشتباه خواند و تفسیرکرد و کسی هم صدایش در نیامد!

این اشتباهات مکرر در خوانش اشعار، مبین آن است که جناب احمدی نژاد نه تنها متن سخنرانی را خود ننوشته اند، بلکه نشان می دهد آقای ریس جمهور چندان که باید، اشعار حافظ را مطالعه نکرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهور در خلال سخنرانی شاعرانه خود در مقبره حافظ که بارها با استفاده از ابیات معروف این شاعر بزرگ نیز همراه بود، مصراع نخست بیت اول یکی از غزلهای بسیار معروف حافظ را غلط خواند و با وجود واکنش تعجب آمیز اکثر ادیبان و کارشناسانی که به سخنرانی وی گوش می دادند بدون تصحیح آن به سخنرانی خود ادامه داد.
 
به گزارش انتخاب ؛ عصر امروز، وی مصراع "مَطَلَب طاعت و پیمان و صلاح از من مست” را به صورت "مَطلَبِ طاعت و پیمان و صلاح از من مست” خواند و با بیان این که "در محضر حافظ هرچه غیر از او اغیار است و غربت است و این رمز حیات و بالندگی انسان است”  به سخنرانی خود ادامه داد و ظاهرا کسی نیز این اشتباه را به وی گوشزد نکرد.
 
گفتنی است در این مراسم که به صورت زنده از شبکه چهار صدا و سیما نیز پخش می شد سفرای کشورهای آلمان و تاجیکستان نماینده ولی فقیه در استان فارس، استاندار و همچنین رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز حضور داشتند.
 
پس از سخنرانی رییس جمهور نماد آرامگاه حافظ توسط حسن موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به رئیس جمهور اسلامی ایران اهدا شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
2
285
کشورو به اینجا رسیده کسی صداش در نیومده
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
2
340
حافظ خوانیش باید متناسب کشورداریش باشه یانه؟
نظرات بینندگان