arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۱ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳

ضربه به تسلا: رفتار ایلان ماسک باعث از دست رفتن یکی از مشتریان بزرگ شد

داروخانه‌های زنجیره‌ای آلمانی Rossman به‌دلیل «ناسازگاری» بین اظهارات ماسک و ارزش‌هایی که تسلا قرار است از آن‌ها نمایندگی کند، این تصمیم را گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیجیاتو: داروخانه‌های زنجیره‌ای آلمانی Rossman به‌دلیل «ناسازگاری» بین اظهارات ماسک و ارزش‌هایی که تسلا قرار است از آن‌ها نمایندگی کند، این تصمیم را گرفته است.

تسلا یکی از مشتریان بزرگ خود را به‌دلیل رفتار «ایلان ماسک» از دست داده است. داروخانه‌های زنجیره‌ای آلمانی Rossmann که یکی از بزرگ‌ترین داروخانه‌های اروپا است، اعلام کرده که دیگر خودرو‌های تسلا را خریداری نخواهد کرد و دلیل آن را مدیرعامل غول خودروسازی عنوان کرده است.

Rossmann در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرده که این تصمیم براساس «ناسازگاری» بین اظهارات ماسک و ارزش‌هایی که تسلا قرار است از آن‌ها نمایندگی کند، گرفته شده است.

دلیل Rossmann بایکوت خرید خودرو از تسلا

به نقل از رویترز، «رائول راسمان»، مدیرعامل و پسر مؤسس این شرکت می‌گوید:

«ایلان ماسک حمایت خود از دونالد ترامپ را پنهان نمی‌کند. ترامپ بار‌ها از تغییرات اقلیمی به‌عنوان یک شوخی فریب‌آمیز یاد کرده است. این نگرش کاملاً با مأموریت تسلا برای کمک به حفاظت از محیط‌زیست با تولید خودرو‌های برقی در تضاد است.»

البته راسمان اعلام کرده که این شرکت به استفاده از خودرو‌هایی که قبلاً از تسلا خریداری کرده، با هدف «پایداری و حفظ منابع» ادامه خواهد داد.

همچنین با وجود این تصمیم، به‌نظر نمی‌رسد تسلا با ضرر بزرگی روبرو شود. به‌گفته سخنگوی شرکت، Rossmann در‌حال‌حاضر از مجموع ۸۰۰ خودروی خود ۳۴ خودروی تسلا در اختیار دارد و سالانه حدود ۱۸۰ خودروی جدید خریداری می‌کند. اما Rossmann با حدود ۶۲ هزار کارمند و بیش از ۴۷۰۰ شعبه خود، شرکت بزرگی محسوب می‌شود.

رفتار ماسک تاکنون روی دیگر شرکت‌های او نیز تأثیرگذار بوده است. به‌عنوان مثال، خرید توییتر توسط او و تبدیل این پلتفرم به ایکس، باعث خروج تبلیغ‌کنندگان از آن شد. ایلان ماسک بعداً به این دسته از تبلیغ‌کنندگان گفته بود «به جهنم بروید!» و اخیراً نیز توضیح داد که این جمله به زیرمجموعه‌ای از تبلیغ‌کنندگان اشاره داشته است که برای محدودکردن آزادی بیان تلاش می‌کنند، در حالی که این شرکت (ایکس) پیشرفت کرده و به مکانی امن‌تر برای برند‌ها تبدیل شده است.

نظرات بینندگان