arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۸۸۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱

لج‌بازی پیرزن خوشگذران، جنایت خیابان آزادی را رقم زد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ماموران پلیس آگاهی مردی که اقدام به قتل پیرزنی 81 ساله کرده بود را دستگیر کردند.
 
ماموران کلانتری ۱۲۹جامی در ساعت ۲۰ روز ۱۶ خرداد سال‌جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ، در جریان وقوع یک فقره مرگ مشکوک در خیابان آزادی، خیابان نوفلاح قرار گرفتند که با حضور آنان و انجام بررسی‌های اولیه در محل مشخص شد پیرزنی به هویت «مریم - ن» ۸۱ ساله بر اثر ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.

با اعلام خبر قتل عمد به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی، عوامل تشخیص هویت و تیم بررسی صحنه اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر و با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور قاضی رسولی بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در ادامه با آغاز تحقیقات در خصوص نحوه کشف جسد، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که یکی از دوستان خانوادگی مقتول پس از عدم پاسخگویی پیرزن به تماس های مکرر تلفنی اعضای خانواده و بستگان، برای سرکشی به در منزل وی مراجعه و به واسطه اظهارات یکی از همسایگان مبنی بر به مشام رسیدن بوی زننده از داخل خانه پیرزن، خود را به پشت پنجره در طبقه دوم ساختمان رسانده و از پشت پنجره مشرف به کوچه با جسد پیرزن مواجه و با آتش نشانی و ۱۱۰ تماس گرفته است که با حضور مأموران آتش‌نشانی و کلانتری در محل، مأموران ضمن ورود به داخل خانه و انجام بررسی‌های اولیه جسد با آثار متعدد ناشی از ضربات جسم تیز بر روی سینه و شکم پیرزن به شمار هشت ضربه روبه‌رو شدند که با توجه به شواهد و قرائن بدست آمده مبنی بر وقوع جنایت موضوع به پلیس آگاهی اعلام شد.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که پیرزن بعد از فوت همسرش به تنهایی در این خانه زندگی می‌کرده و تنها دارای دو برادر و یک پسر است که آنان نیز درشهرستان زندگی می‌کنند و بنا بر اظهارات همسایگان ، مقتول دائما برای زیارت و یا تفریح در مسافرت بوده و آخرین بار نیز قصد داشته تا به همراه یک تور مسافرتی و برای گردش به استان‌های شمال غرب کشور مسافرت داشته باشد.

با بررسی محل سکونت مقتول، کارآگاهان مطلع شدند که هیچکدام از اسباب و وسایل گران قیمت و حتی وجوه نقد داخل منزل به سرقت نرفته و قاتل یا قاتلان بدون هرگونه اجبار و یا درگیری وارد منزل شده‌اند که با توجه به دلایل و شواهد به‌دست آمده ، کارآگاهان به تحقیق از همسایگان ، دوستان ، اطرافیان و آشنایان پیرزن پرداخته و سرانجام در تحقیقات پلیسی از این افراد فردی به هویت «هدایت - ش» ۶۴ ساله را شناسایی کردند که بنا بر اطلاعات به‌دست آمده، آخرین بار در هنگام خروج از خانه پیرزن مشاهده شده و پس از آن نیز پیرزن پاسخگوی تماس های تلفنی اعضای خانواده اش نبوده.

با شناسایی هویت هدایت و محل سکونت وی در اسلامشهر، کارآگاهان در ساعت ۹:۳۰ روز ۲۷ مهرماه وی را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که با وجود انکار اولیه و ادعای بی‌اطلاعی از مرگ پیرزن، با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده در کمتر از یک ساعت پس از دستگیری، متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

متهم در خصوص انگیزه خود به کارآگاهان گفت که در زمینه نقاشی ساختمان مشغول به کار است و از حدود سال پیش بود که به واسطه رنگ زدن منزل مقتول با وی آشنا شده و زمانیکه در منزلش مشغول کار بوده، پیرزن به او گفته که قصد فروش خانه اش را دارد و به همین علت تصمیم دارد تا پس از بازسازی و رنگ زدن ساختمان ، نسبت به فروش آن اقدام کند که وی پس از اینکه متوجه شده پیرزن تنها برای نیاز به مبلغ ۲۵ میلیون تومان اقدام به فروش خانه کرده به وی پیشنهاد خرید نیمی از خانه را داده تا هم در زمینه خرید خانه سرمایه گذرای کرده باشد و هم پیرزن مجبور به فروش خانه‌اش نشود و پس از خرید سه دانگ از خانه قرار شده تا پس از اجاره واحد طبقه اول ، اجاره آن‌را هر ماه به صورت مساوی بین خود تقسیم کنند.

متهم در ادامه اعترافات خود به کاراگاهان گفت که پس از توافق، مبلغ ۲۵ میلیون تومان را به پیرزن داده و قرار شده تا وی نسبت به انتقال نیمی از سند خانه به نامش اقدام کند اما هر بار و به بهانه‌های مختلف این کار به زمان دیگری می‌افتاده تا اینکه در حدود پنج سال از این موضوع گذشت و خیلی دفعات که به در منزل پیرزن مراجعه می‌کردم ، همسایگان و یا مستأجر طبقه اول عنوان می‌کردند که وی در مسافرت است و در تهران یا ایران نیست.

متهم در خصوص روز جنایت نیز به کارآگاهان گفت که در ساعت ۹:۳۰ روز نوزدهم اردیبهشت سال‌جاری به در منزل مقتول مراجعه و به داخل خانه رفته و مجددا در خصوص انتقال سه دانگ خانه با او صحبت کرده که ناگهان وی مدعی شده قصد انتقال سه دانگ خانه را ندارد و وی که از رفتار پیرزن خیلی عصبانی شده بود، چاقویی را از آشپزخانه برداشته و چندین ضربه به شکم و سینه وی زده و از صحنه متواری شده.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
12
269
سایت محترم انتخاب،شما چرا بر اساس اظهارات یک متهم به قتل، حکم خوشگذرانی و لجبازی برای مقتول صادر می کنید؟اگرمقتول از نزدیکان خودتان بود تیتر می زدید:قاتل بی رحم به پیرزن 86ساله رحم نکرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
10
220
تیتر خبر جالب نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
10
224
بابا اخلاق رسانه ای!
تقوا! آبروی مومن! ...
چه عنوان (تیتر) دقیقی! بینوا پیرزن که خوشگذران نامیده شد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
7
181
لطفا در انتخاب تیتر تقوای بیشتری داشته باشید چون اتنخاب این تیتر علاوه بر گمان بد در اشنایان مقتول نوعی قباحت شکنی......
دیدگاه ایندگان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
5
183
خیلی بی شرمی که یک نفر را که به قتل رسیده رو خوشگذران معرفی کنید .مگه زیارت رفتن و مسافرت تو 81 سالگی خوشگذرونی میشه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
2
84
حالا معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، این قصه رو باور کردند ؟
آدمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
6
141
صفت خوشگذران برای پیرزنی تنها دور از انصاف است ، چکار کنه باید کفن پوش آماده مردن باشه
آنی
|
UNITED STATES
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
4
129
چرا خوشگذران تیتر زدین حالا
عمو رجب دم پایی فروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
3
130
پیرزن خوشگذران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
4
141
يه جوري نوشتيد خوشگذران كه تصور مردم به بيراهه مي رود. بنده خدا تنها بوده و مسافرت ميرفته اين كه جرم نيست.
vwv
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
7
141
با سلام. جرا یک پیرزن رو که به زیارت و سیاحت میرفته و بدین وسیله اوقات تنهائی خود را پر میکرده و تحمیلی بر اعضای خانواده اش نبوده با عنوان خوشگذران معرفی کردید؟یعنی باید توی منزل تنها مینشست و آه و ناله میکرد و از وابستگان و فامیلش تقاضا میکرد که تنهایش نگذارند و محبت گدائی میکرد پیرزن خوبی بود؟خودتون بهتر می دونید که خارح از ایران افراد سالمند اوقات تنهائی خود رو به وسله مسافرت و جهانگردی پر می کنند.چرا با انسانها اینگونه برخورد می کنیم؟
نظرات بینندگان