arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱

این هفته نماز جمعه در کشور تعطیل است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : براساس اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه کشور، این هفته به دلیل برگزاری نماز عید قربان، نماز جمعه در هیچ یک از شهرهای کشور برگزار نمی‌شود.

به گزارش انتخاب ه نقل از رسا، با توجه به همزمانی روز جمعه با عیدقربان و برگزاری نماز باشکوه عیدقربان در کشور، نماز جمعه این هفته در هیچ یک از شهرهای کشور برگزار نمی‌شود.


براساس این گزارش، نماز عیدقربان در شهر مقدس قم با حضور مومنان و مردم خدا دوست این شهر از ساعت هشت به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود.


این گزارش حاکی است،  نماز جمعه در زمان غیبت معصوم علیه السلام، واجب تخییری است. یعنی می توان آن را در روز جمعه به جای نماز ظهر خواند و احتیاط مستحب آن است که اگر نماز جمعه را خواند نماز ظهر را نیز بعد از آن بخواند.


این گزارش می افزاید، نماز عید قربان در این زمان که امام علیه‌السلام غائب هستند، مستحب است  و آن را با جماعت یا فرادا می شود، خواند.


وقت نماز عید قربان، روز دهم ماه ذی الحجه، از اول آفتاب تا ظهر است،مستحب است نماز عید قربان را بعد از بلند شدن آفتاب بخوانند.


روش خواندن نماز عیدقربان: نماز عید قربان دو رکعت است، در رکعت اول، بعد از خواندن حمد و سوره، باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند،بعد از قنوت پنجم تکبیر دیگری بگوید، به رکوع رود، سپس  دو سجده به جا آورد و برخیزد؛ در رکعت دوم، چهار تکبیر بگوید، بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید، به رکوع رود، بعد از رکوع، دو سجده کند، تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.


مستحب است بعد از نماز عید فطر و قربان، دو خطبه بخوانند و بهتر است در ضمن خطبه عید فطر، احکام زکات و در خطبه عید قربان، احکام قربانی را بگویند.

نظرات بینندگان