arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱

آمار نرخ تورم محرمانه است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز آمار ایران با محرمانه خواندن گزارشات مربوط به نرخ تورم این مرکز، گفت: بر اساس بررسی ها، نرخ بیکاری تابستان امسال حدود یک درصد در مقایسه با 12.9 درصد بهار کاهش نشان می دهد.

به گزارش انتخاب، عادل آذر در حاشیه همایش بررگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی در پاسخ به سئوال مهر در خصوص اعلام نرخ بیکاری فصلی کشور در تابستان سال جاری گفت: بر اساس اطلاعات و گزارشاتی که جمع آوری شد، تا هفته آینده گزارش کامل وضعیت بیکاری و اشتغال استان‌های کشور در تابستان سال جاری را ارائه می کنیم.

رئیس مرکز آمار ایران در این زمینه که پیش بینی اطلاعات اولیه از وضعیت نرخ بیکاری در تابستان سال جاری چگونه است؟ اظهار داشت: طبق بررسی ها که البته باید به صورت دقیق تا هفته آینده اعلام کنیم، نرخ بیکاری در تابستان سال جاری نسبت به بهار امسال کاهش یافته است.
وی در این رابطه که معمولا به دلیل رونق فعالیت‌های کشاورزی و ساختمانی نرخ بیکاری در تابستان هر سال نسبت به سایر فصول کاهش بیشتری نشان می دهد، گفت: با این حال نرخ بیکاری هنوز با تک رقمی شدن فاصله دارد و در حدود 12 درصد در تابستان امسال قابل پیش بینی است.

رئیس مرکز آمار ایران در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص اعلام نرخ تورم از سوی مرکز آمار ایران و اختلاف آماری که با بررسی های بانک مرکزی در این زمینه وجود دارد؟ گفت: تا سال پایه آماری به 90 تغییر نکند و ما سبد بررسی‌های خود را برای اعلام نرخ بیکاری نهایی نکنیم، بانک مرکزی نرخ تورم را همچنان اعلام خواهد کرد.

آذر با بیان اینکه در فصول پاییز و زمستان امسال نیز بانک مرکزی آمار ارائه می کند، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آمار، نرخ تورمی که توسط این مرکز تهیه شود ،حالت محرمانه خواهد داشت و ما آن را به مدیران کشور و تصمیم گیران ارائه می کنیم و در صورتی که آنها لازم بدانند، آن را منتشر خواهند کرد.

وی در این خصوص که با توجه به توضیحات جنابعالی، نرخ تورم اعلامی مرکز آمار با آنچه که تاکنون از سوی بانک مرکزی ارائه و منتشر شده است، متفاوت خواهد بود؟ اظهار داشت: در نرخ هایی که مرکز آمار در آینده نزدیک به صورت قطعی متولی ارائه آن می شود ، نرخ تورم شهرها و روستاهای کشور یکسان خواهد شد.
نظرات بینندگان