arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

وزیر نفت: توسعه پارس جنوبی مشکل ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نفت در پاسخ به این سوال که بسیاری از تولیدکنندگان تجهیزات نفتی در خصوص عدم تهیه قطعات داخلی از آن‌ها گلایه‌مندند و تا حد گریه هم پیش رفته‌اند با رد این ادعا، تأکید کرد: حداکثر قطعات نفتی از داخل تأمین می‌شوند.
 
به گزارش انتخاب ، رستم قاسمی در گفت‌وگو با فارس در خصوص بازدید عصر روز گذشته از مناطق ویژه پارس جنوبی، اظهار داشت:  اعضای کمیسیون انرژی برای بازدید از روند توسعه فازهای پارس جنوبی به این منطقه آمده‌اند که مدیران پارس جنوبی گزارش‌های خود را ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: پارس جنوبی مهم‌ترین میدان گازی مشترک در کشور محسوب می‌شود و اعضای کمیسیون انرژی هم به همین منظور برای نظارت بر روند پیشرفت پروژه‌ها و به منظور انجام‌ حمایت‌های لازم به این منطقه سفر کرده‌اند.

قاسمی با تأکید بر اینکه در جریان عملیات توسعه فازها هیچ مشکل خاصی نداریم، تصریح کرد: با حمایت‌های مالی لازم پروژه‌ها سرعت بیش‌تری خواهند داشت.

وزیر نفت در پاسخ به این سؤال که بسیاری از تولیدکنندگان تجهیزات نفتی در خصوص عدم تهیه قطعات داخلی از آن‌ها گلایه‌مندند و تا حد گریه هم پیش رفته‌اند با رد این ادعا، تأکید کرد: وزارت نفت از توان بخش خصوصی و تولید داخل استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: وزارت نفت هم اکنون از قطعات ساخت داخل استفاده می‌کند و تحریم‌های ایجاد شده هم موجب استفاده حداکثری وزارت نفت از توان تولید داخل شده است.

به گزارش فارس، پیش از این عبدالله تمیمی عضو کمیسیون انرژی  نماینده مردم خوزستان در مجلس  از برگزاری جلسه کمیسیون متبوعش با برخی از تولیدکنندگان تجهیزات نفتی در راستای شنیدن مشکلات‌ آن‌ها خبر داده بود که این تولیدکنندگان از مناطق مختلفی از جمله شمال و جنوب کشور و اصفهان به کمیسیون انرژی آمده بودند و از عدم توجه وزارت نفت گلایه داشتند که چرا به جای استفاده از قطعات با کیفیت و ارزان داخل از کشورهایی همانند چین واردات انجام می‌شود.

وی همچنین گفته بود که برخی از این تولیدکنندگان به گریه نیز افتاده و معتقدند که اگر تولیدات داخل کیفیت نداشت از خارج وارد کنند و چرا باید قطعات با کیفیت بالاتر از خارج را تولید کنیم وقتی که در داخل استفاده نمی‌شوند.

بنابراین گزارش، وزیر نفت طی این گفت‌وگو با خبرنگار فارس با رد این ادعا از تأمین نیاز وزارتخانه‌اش از تولیدات داخلی خبر داد.
نظرات بینندگان