arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

خط مشاوره تلفنی بهزیستی قطع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل مشاوره سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از عملکرد مخابرات استان تهران در قطع خط مشاوره تلفنی 148 سازمان بهزیستی در این استان گفت: دو هفته از قطع خط مشاوره تلفنی 148 که سهم بسزایی در تامین سلامت اجتماعی جامعه داشت می‌گذرد.

به گزارش انتخاب ، رویا ذکایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت خط مشاوره تلفنی 148 اظهار کرد: این خط سالانه بیش از 400 هزار تماس تلفنی را پاسخ می‌دهد و بدین ترتیب از مواردی همچون فروپاشی خانواده و آسیب‌های اجتماعی جدی جلوگیری می‌کند.

به گفته وی ارائه خدمات مشاوره تلفنی در روستاهایی که دسترسی به خدمات مشاوره ندارند، خانواده‌هایی که توان مالی پرداخت هزینه‌های مشاوره را ندارند و یا در مواقعی که مشکلات و مسائل به نوعی تابو محسوب می‌شود و نیاز به محرمانگی دارد، بسیار موثر بوده است.

مدیرکل مشاوره سازمان بهزیستی در ادامه عنوان کرد: در طی دو سال اخیر وزارت ارتباطات مصوبه ای داشت که بیان می‌کرد هر سازمان تنها می‌تواند یک خط اضطرار داشته باشد و بدین ترتیب خط 123 به عنوان خط اضطرار شناسایی و خواستار قطع خط مشاوره تلفنی 148 شدند.

ذکایی اضافه کرد: سازمان بهزیستی رایزنی‌های بسیاری را با وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و ارتباطات انجام داد و آمارهای عملکرد این خط را به آنها ارائه کرد تا بدین ترتیب از قطع این خط که در رفع نیازهای جامعه بسیار موثر بوده است، جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در نتیجه این مذاکرات توافقاتی حاصل شد تا خط 148 به 1480 تبدیل و در سراسر کشور پوشش در سراسر کشور داشته باشد.

مدیر کل مشاوره سازمان بهزیستی در ادامه گفت: اما پس از حصول این توافقات بیش از دو هفته است که مخابرات استان تهران خط 148 را قطع کرده است و طی این مدت تماس‌های مردمی زیادی برای رفع این مشکل و وصل مجدد خط 148 داشته‌ایم ، حال آنکه نمی‌توانیم در این راستا به مردم توضیح دهیم.

ذکایی در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی سهم بسزایی از تامین سلامت روان در جامعه را بر عهده دارد و در نتیجه با قطع این خط، آن دسته از مردم که به دلیل مشکلات مالی، مسافتی و غیره امکان دسترسی به مشاوره حضوری را ندارند، با مسائل عدیده‌ای روبرو شده‌اند.

وی بر لزوم رسیدگی و رفع مشکل خط مشاوره تلفنی بهزیستی 148 تاکید کرد و گفت: در این صورت به زودی و با تبدیل این خط به 1480 شاهد پوشش صددرصدی مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی خواهیم بود.
نظرات بینندگان