arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۰۶۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

سرعت اینترنت در کدام کشور بیشتر است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرعت اينترنت در جهان رو به افزايش است و در اين ميان کشورهاي آسيايي همچون کره جنوبي، ژاپن و هنگ کنگ سردمدار هستند. سرعت اينترنت در جهان روبه افزايش است و در اين ميان کشورهاي آسيايي همچون کره جنوبي، ژاپن و هنگ کنگ سردمدار هستند؛ چين هم همچنان بيشترين ميزان حملات ترافيکي مشاهده شده را به خود اختصاص داده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاين، بر اساس گزارش 3 ماهه دوم 2012 Akamai، سرعت اينترنت نسبت به سه ماهه اول سال 13 درصد رشد داشته است که اين مقدار بسيار قابل توجه است. در بين کشورهايي که سرعت اينترنت متوسطي داشتند، ژاپن با 21 درصد رشد، عنوان بيشترين ميزان رشد ساليانه را از آن خود کرد.

اين آمار تا حدودي مطابق آماري است که اتحاديه بين‌المللي مخابرات هفته گذشته اعلام کرده بود و کره جنوبي را در صدر کشورهاي داراي شاخص رشد و توسعه ICT قرارداده و نشان داده بود که ژاپن جزو 10 کشور برتر آسيايي از لحاظ سرعت اينترنت است که امسال توانسته به رتبه هشتم دست يابد. اين گزارش کشورها را بر اساس ميزان مهارت‌ها، بهره‌برداري و سطح دسترسي شان به ICT رتبه بندي کرده بود.

کره جنوبي، ژاپن و هنگ کنگ در صدر کشورهاي پرسرعت درست همانند گزارش 3 ماهه اول Akamai کشورهاي کره جنوبي، ژاپن و هنگ کنگ همچنان به ترتيب با سرعت‌هاي 14.2Mbps، 10.7Mbps و 8.9Mbps در صدر قرار دارند. اين سه کشور همچنين از نظر پهناي باند نيز ( با پهناي باند بيشتر از 10Mbps) بالاتر از بقيه قرار دارند؛ البته هنگ کنگ با 26 درصد رشد به همراه لاتويا در مقام سوم ايستاده است. جالب است بدانيد که سنگاپور با ميانگين سرعت 5.1Mbps، در مقام چهارم آسيا و 25 جهان قرار دارد و کشورهايي همچون استراليا با 4.4Mbps و زلاند نو با 3.9Mbps بعد از او قرار گرفته‌اند؛ در حوزه آسيا- اقيانوسيه کشور‌هاي تايوان، تايلند، مالزي و ويتنام به ترتيب در مقام‌هاي بعدي قرار دارند.

به طور کلي نقطه اوج سرعت اينترنت به طور متوسط 16.1Mbps است که نسبت به سه ماهه اول سال 19 درصد و در مقايسه با سال گذشته 44 درصد رشد داشته است؛ نقطه اوج سرعت هنگ کنگ 49.2Mbps بوده و بدين ترتيب حتي بالاتر از کره جنوبي با46.9Mbps و ژاپن با 40.5 قرار گرفته است. سنگاپور در اين رتبه بندي باز هم در مقام چهارم قرار گرفته و استراليا هم پنجم است؛ مالزي، زلاندنو و فيليپين نيز در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند. اين گزارش همچنين نشان مي‌دهد که بيشترين درصد حملات ترافيکي ( يعني در حدود 38 درصد ) از آسيا سرچشمه گرفته که البته نسبت به 3 ماهه گذشته که 42 درصد بوده کمتر هم شده است؛ اروپا با در اختيار داشتند 36 درصد حملات ترافيکي در مقام دوم قرار دارد و 23 درصد هم نشات گرفته از آمريکاي شمالي و جنوبي است.

در بين همه اين کشورها، چين به تنهايي 16 درصد حملات ترافيکي را به خود اختصاص داده و در صدر جدول قرار گرفته است؛ تايوان و هند هم به ترتيب با 5.4 و 2.9 درصد در جمع 10 کشور اول به لحاظ حملات ترافيکي قرار دارند. در اين ميان کره جنوبي بيشترين ميزان کاهش حملات ترافيکي را داشته؛ يعني حملات ترافيکي اين کشور که در سه ماهه اول 4.3 درصد بوده در 3 ماهه دوم به 2.1 درصد رسيده است.

جالب است بدانيد که يک اپراتور روسي با رقم 7.5Mbps سريع‌ترين اينترنت موبايل‌ها را ارائه مي‌دهد؛ البته بالاترين نقطه متوسط اوج سرعت از آن اپراتوري در انگلستان و 44.4Mbps بوده است؛ با توجه به آمار Akamai، 38 درصد تقاضا استفاده از اينترنت از طريق اندروييد گوگل صورت گرفته، 33 درصد با سافاري اپل، 23 درصد اپرا ميني و در حدود 4 درصد از بلک بري بوده است. بي‌شک اگر همه شبکه‌ها (نه فقط شبکه‌هاي همراه) را در نظر بگيريم، اين آمار تغير خواهد کرد؛ به اين ترتيب سافاري با 60 درصد در مقام اول قرار مي‌گيرد و سهم اندروييد تنها 23 درصد خواهد بود؛ اين آمار نشان مي‌دهد که دستگاه‌هاي مجهز به اندروييد بيشتر از شبکه همراه و دستگاه‌هاي مبتني بر iOS از Wi-Fi استفاده مي‌کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
17
سرعت اینترنت درایران باسرعت نور برابری میکنه!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
13
اينارو ميگوييد كه دل مارو بسوزونيد!!!!؟
ما هم اينترنت پر سرعت 128 كيلو داريم!!!!!!
تازه يه چنتايي از سايتهاش هم فيلتره!!!
(كمه زياد نيست!!!)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
11
اینارو ادم میخونه نمیدونم به حال خودمون بخندیم یا گریه کنیم.تا کی؟؟؟؟؟
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
10
در ایران؟ شک داری؟
آرمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
10
نمیدنم چرا نویسنده ایران رو از قلم انداخته !!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
10
خو معلومه دیگه ایران!!
نظرات بینندگان