arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

رئیس سابق موساد: زمان معامله با ایران رسیده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سابق موساد گفت: زمان آن رسیده است تا با ایران معامله کنیم.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه مصری المصریون، رئیس سابق موساد (سازمان جاسوسی خارجی اسرائیل ) گفت: هم اکنون زمان آن رسیده است تا برای یک معامله با ایران در زمینه برنامه هسته ای این کشور، تماس ها با رهبران تهران افزایش یابد.

به گزارش رادیو اسرائیل، افرایم هالیفی اضافه کرد: انجام مذاکرات میان ایران و امریکا نیازمند جرات است زیرا به این مذاکرات به عنوان دست برداشتن از اسرائیل، نگاه می شود.

وی همچنین با انتقاد از میت رومنی کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: او فرصت حل دیپلماتیک مسئله  هسته ای ایران را از بین می برد. رومنی فضایی برای مذاکره با ایران، باقی نمی گذارد و معتقد است گزینه نظامی، تنها راه حل مسئله هسته ای ایران است.

هالیفی با ابراز رضایت از نحوه تعامل باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با ایران به ویژه رهبری تحریم های ضد ایرانی گفت: هدف تحریم های اقتصادی ، اقناع رهبران ایران به دست برداشتن از برنامه هسته ای است و نه آماده سازی شرایط برای حمله نظامی.

رئیس سابق موساد ادامه داد:" معتقدم مذاکره با دشمن ضروری است، ضرر نخواهیم کرد. گفته می شود در صورت مذاکره با ایران، به آنها ، مشروعیت می بخشید اما این موضوع ، درست نیست. عدم مذاکره با آنها نیز ، مشروعیت آنها را نمی گیرد."

وی در عین حال گفت: مشارکت در مذاکرات مستقیم، به معنی لغو تحریم ها علیه تهران نیست. هدف تحریم ها ، دوری از ایجاد زمینه ای برای اقدامات نظامی علیه ایران و اقناع مقامات ایرانی به دست برداشتن از برنامه هسته ای خود است.

هالیفی قبل از این مخالفت خود را با اقدام نظامی علیه ایران اعلام کرده بود.

روزنامه نیویورک تایمز در هفته گذشته اعلام کرد آمریکا و ایران برای انجام مذاکره مستقیم در روز 6 نوامبر آینده، به توافق رسیده اند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قبل از این در واکنش به انتشار خبر مذاکره ایران و آمریکا بر سر برنامه هسته ای تهران گفت:  اطلاعی در این باره ندارم اما می توانم بگویم ایران در گذشته از مذاکرات به عنوان بهانه ای برای کسب زمان از آمریکا استفاده کرد.

موشی یالون وزیر امور استراتژیک اسرائیل هم به رادیو اسرائیل گفت: تل آویو این آگاهی را به دست آورد که تماس های غیرعلنی میان آمریکا و ایران وجود دارد. این موضوع با اعتراض یا مخالفتی از سوی اسرائیل روبه رو نشد.
نظرات بینندگان