arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۱۴۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱

اینجا سوریه است، دو روز مانده به عید قربان!

حسین، تنها پانزده سال دارد و سرسختانه با مشکلاتش می جنگد، او می گوید: «باید زندگی را بگذرانیم، اما کار ندارم. فقط به اندازه زنده ماندن کار دارم. در زباله ها به دنبال نایلون و آهن می گردم تا از فروش آنها غذا بخرم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پرواز جنگنده ها، بمباران، نفیر گلوله و فریاد قربانیان در سوریه، شاید رسانه ها بتوانند تنها بخشی از فجایع روزمره این جنگ بی پایان را به تصویر بکشند ولی همه آنرا نه.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ هراس و وحشت ساکنان مناطق جنگی به تصویر کشیدنی نیست.

مردان و زنانی که فریاد می زنند و یاری می طلبند و کودکانی که از وحشت خود را در آغوش پدران و مادرانشان پنهان می کنند.

زخمی هایی که قربانی جنگ داخلی شده اند و تیماری برای آنها نیست. فاجعه ای که در دریچه دوربین نمی گنجد.

یکی از پزشکان بیمارستان حلب می گوید: «خبرنگارها می آیند و می روند. تصویر برداری می کنند، اما نتیجه آنرا نمی بینیم. کسی کاری نمی کند. تا به کی؟ دو سال در این شرایط زندگی کردیم و هیچ اتفاقی نیفتاده. »

حلب، شهری باستانی در فهرست یونسکو، جایی که روزگاری قلب تپنده تمدن بود و اکنون بجز ویرانه ای از آن باقی نمانده. با مردمی که بی سرپناه به استقبال زمستان می روند و به سختی روزگار می گذرانند.

حسین، تنها پانزده سال دارد و سرسختانه با مشکلاتش می جنگد، او می گوید: «باید زندگی را بگذرانیم، اما کار ندارم. فقط به اندازه زنده ماندن کار دارم. در زباله ها به دنبال نایلون و آهن می گردم تا از فروش آنها غذا بخرم.»

احمد هم چهارده سال دارد و با بدنی نحیف ناچار است هر روز ساعت ها، گاری سنگینی را که با آن دست فروشی می کند با خود به این سو و آن سوی حلب بکشد. او زندگی را دوست دارد و می گوید: «می خواهم زندگی کنم، همین. به خطر فکر نمی کنم. خواهر و برادری کوچکتر دارم که باید چیزی بخورند.»

وحشت از تک تیراندازهای پنهان در بام خانه ها و صف های طولانی در شهری ویرانه برای قطعه ای نان، اینها تصویری تکراری برای مردم حلب است که هر روز و هر روز با آن زندگی می کنند. اینها فجایعی هستند که در قاب تصویر نمی گنجند.

عفو عمومی در سوریه

بشار اسد در تلویزیون دولتی سوریه اعلام عفو عمومی کرد. عفو عمومی شامل حال کسانی می‌شود که مرتکب "جنایت تروریستی" نشده‌ باشند.

در همین حال، تلاش‌ها برای برقراری یک آتش‌بس میان مخالفان و حکومت سوریه ادامه دارد.
اخضر ابراهیمی٬ نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل‌وفصل بحران سوریه٬ یک‌شنبه گذشته با بشار اسد٬ رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد و از طرفین درگیر خواست که به مناسبت تعطیلات عید قربان سلاح‌های خود را زمین بگذارند و زمینه آتش‌بس چهار روزه را فراهم کنند.

مقام‌های سوریه گفته‌اند که از آتش بس استقبال می‌کنند اما شرط پذیرش آن را توقف حمایت غرب و متحدان عرب آن از اپوزیسیون سوریه می‌دانند.

مخالفان مسلح رژیم بشار اسد هم اعلام کرده‌اند که در صورت تحقق شروط پنج‌گانه آنها٬ با اجرای آتش‌بس موافقت خواهند کرد. شروط مورد نظر مخالفان مواردی نظیر آزادی زندانیان٬ خروج نیروهای نظامی از شهر حمص و توقف بمباران مناطق گوناگون سوریه را در بر می‌گیرد.

با این حال گزارش‌ها از سوریه حاکی از یک آرامش نسبی ‌در سوریه نیست. به گفته مخالفان، دیروز دست کم شش نفر در شهر حلب و چهارنفر نیز در شهر حرستا به دست نیروهای نظامی سوریه به قتل رسیدند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
3
29
زنده باد دکتر بشار الاسد که حق اين مردم ناسپاس را خوب کف دستشان گذاشت و قاطعانه تصميم گرفت که کشور را خراب کند بعد تحويل مردم نمک نشناس سوريه بدهد . البته اگر کسي باقي بماند که تحويل بگيرد ، چون دکتر هوشمندانه در حال نابودي نسل تروريست هاست و با حذف زنان و کودکان تروريست ، ريشه تروريسم را براي هميشه مي خشکاند و اجازه زاد و ولد به تروريست ها نمي دهد.
غرب و متحدان عرب آن هم بيهوده خود را حامي اپوزیسیون سوریه مي دانند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
5
25
همه می دونند این ها که تو خیابون ها هستن تروریست نیستن.خود تو هم خوب میدونی انتخاب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
4
18
بنده خدا باید مواظب باشه مثل بچه های کرج یک موقع بجای آهن پاره خمپاره گیره نباد و ناکارش کنه . وضع ما هم الان بهتر از این بنده های خدا نیست !
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
5
19
امان ازسودای قدرت!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
5
20
بشار اسد عزیز !!
تو به روح اعتقاد داری ؟!!!
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
5
23
توی ایران خودمون هم خیلی از بچه ها بدتر از این آقا حسین دارن روزگار می گذرونن .
نظرات بینندگان