arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۱۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
واکنش رئیس مجلس به جوسازی‌ها درباره بودجه مجلس؛

لاریجانی: خوب است بگوییم هر وزیری ۱۳ هزار میلیارد تومان حقوق دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجلس با انتقاد از جوسازی‌هایی درخصوص بودجه جاری و عمرانی مجلس، تاکید کرد:من مطمئنم و با اطلاع عرض می​کنم که نمایندگان نصف بودجه وزرا را هم نمی‌گیرند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در تذکری با اشاره به نطق روز یکشنبه حسن کامران نماینده اصفهان که در آن اشاره ای به بودجه 700 میلیارد تومانی مجلس داشت، خطاب به رئیس مجلس گفت: شما به عنوان رییس مجلس اگر واقعا بودجه مجلس اینقدر است اعلام کنید که کجا هزینه می شود، تا ملت بدانند که نماینده اینقدر پول از مجلس نمی گیرد.

وی تصریح کرد: ما نمایندگان هرجا می رویم به ما می گوید 700 میلیارد تومان مجلس به تو بودجه داده، من بچه ام خانه ندارد به ما پول بدهید تا خانه بخریم! به والله مجلس هیچ پولی به نمایندگان نداده است. حتی این دوره برای رهن خانه‌های نمایندگان خود مجلس ورود کرده است و هیچ پولی به نمایندگان نداده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برخی مطالب منتشر شده در سایت‌ها در این خصوص گفت: می گویند مجلس به نمایندگان ماشین هدیه کرده است! اینها شان و منزلت مجلس را پایین می آورد. یک وزیر تصادف می کند ولی خون از دماغش هم نمی آید، اما یک نماینده به واسطه تصادف 3 ماه در بیمارستان بستری می شود چون ماشینی که سوار می شود حلبی است و از نوع ماشین وزیر نیست! این مردم باید بدانند ماشین‌ها همه به اسم مجلس بوده و به نماینده هدیه نشده است.

علی لاریجانی رییس مجلس نیز با انتقاد از برخی اظهارات مطرح شده در این خصوص با بیان اینکه درباره مجلس از ابتدا تا به امروز جفا شد، گفت: هنوز مجلس تشکیل نشده بود که آقایی اعلام کرد هر نماینده 450 میلیون تومان می گیرد! چرا خلاف می‌گویید، همه بودجه عمرانی و جاری مجلس را به تعداد نماینده تقسیم کردید، اما پرسنل مجلس را حساب نکردید؟ هزینه های عمرانی مجلس را حساب نکردید؟ چرا برای مردم ذهنیت اشتباه ایجاد می‌کنید؟

وی تصریح کرد: اگر اینگونه باشد پس با توجه به بودجه 150 هزار میلیاردی دولت، هر وزیری 13 هزار میلیارد تومان حقوق دارد! چون با تقسیم ان بودجه به تعداد وزرا، این عدد حاصل می شود. این روش بی‌اخلاقی باعث این حرف‌ها شده است. حرف آقای کامران هم علی رغم احترامی که برای ایشان قائلم، 100 درصد خلاف بود.

رییس مجلس در تشریح بودجه جاری و عمرانی مجلس اظهار داشت: بودجه جاری مجلس 170 میلیارد تومان بود که شامل حقوق پرسنل و نماینده و بودجه جاری مجلس می شود که با توجه به مشکلات کشور به 108 میلیارد تومان کاهش داده شده است. بودجه‌های عمرانی هم برای کارهای عمرانی مجلس 200 میلیارد تصویب شده بود که به 30 میلیارد تومان تنزل یافته است. پس کل بودجه جاری و عمرانی مجلس 200 میلیارد تومان است نه 700 میلیارد.

لاریجانی خاطرنشان ساخت: من مطمئنم و با اطلاع عرض می کنم که نمایندگان نصف بودجه وزرا را هم نمی‌گیرند. در یکی دو سایت زدنده اند که نمایندگان هدیه ماشین گرفتند! من این کار را بی اخلاقی می دانم. این چه بی اخلاقی است که راه افتاده است؟ کدام نماینده ماشین گرفته است؟ متاسفم که هم در رسانه ها و هم بیرون از مجلس و هم برخی برادران حرف هایی می زنند که خلاف و ظلمی به نماینده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
واقع بین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
2
46
خوب شد به این شفاف سازی . البته اگر با سند ومدرک باشد شائبه وتوهم را ایجاد نخواهد کرد. جلوی شایعات را هم خواهد گرفت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
3
92
آخي نگيد تو رو خدا، دلم واسه اين نمايندگان مجلس كباب شد، بندگان خدا... آقا من يه پرايد دارم، مي‌خوام اهدا كنم به نمايندگان مجلس،‌ كجا بايد برم اهدا كنم؟!
هاشم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
2
80
اگر نمی گیرند چرا با هزینه های میلیاردی تبلیغات وتوهین به این وآن وارد مجلس می شوند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
2
76
بابا لااقل چند مليوني كه ميگيرن نميگيرن ؟
مرد مومن من و امثال من ماهي 500 هزار تومن رو بزور در مياريم حالا شما بحث از مليارد ميزنين !!!!
خوش به حال مردم عدالت محور !
انتخاب فكر نكنم چيزي داشته باشه كه نشر نكني !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
1
47
کدام درست است؟ 170 یا 108 ، زیرا در آخر 170 را با 30 جمع کرده شده 200......؟؟؟ انتخاب واقعا....؟
نظرات بینندگان