arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱

مهدوی‌کیا: مطمئناً آخر فصل می روم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاپیتان پرسپولیس گفت: من از لطف هواداران متشكرم اما اصلاً اين امكان وجود ندارد كه خداحافظي‌ام را در پايان سال به تعويق بيندازم.

هدی مهدوی‌کیا در هیاهوی اخیر فقط در راستای موفقیت تیمش قدم برداشته و رکورد جالبی خلق کرده است.

در چنين شرايطي بسياري از هواداران پرسپوليس ترجيح مي‌دهند به اسطوره‌هاي واقعي و آرام تيم خود اتكا كنند؛ به كريم باقري‌ها و به مهدي مهدوي‌كياها. در اين بين برخي اعتقاد دارند كيا تمام نشده و بايد قرار خداحافظي‌اش را به تأخير بيندازد.

گفتگوی مهدوی کیا با خبرآنلاین را در زیر بخوانید:

*آقامهدي اين روزها همه از آمادگي شما حرف مي‌زنند. واقعاً در 35 سالگي خيلي آماده‌اي و...
آقا ما را چشم نزني! جدا از اين موضوع خيلي خوشحالم كه تيم ما خوب حركت مي‌كند و سه هفته است كه شكل متفاوتي را از خود به نمايش گذاشته. ما در سه بازي اخيرمان خوب و منطقي بازي كرديم حتي در بازي با سايپا هم كه مساوي كرديم، حق‌مان مساوي نبود و حتماً بايد سه امتياز آن بازي را هم مي‌گرفتيم اما با بدشانسي از آن سه امتياز محروم شديم.

*اين روزها بسياري بر اين عقيده‌اند كه شما با توجه به آمادگي و تأثيرگذاري‌ات بايد خداحافظي‌ات را به تأخير بيندازي يا خداحافظي‌ات را در پايان سال به تعويق بيندازي؟
نه، من از لطف هواداران متشكرم اما اصلاً اين امكان وجود ندارد كه خداحافظي‌ام را در پايان سال به تعويق بيندازم.

*قبول داري با وجود محبوبيت شما و بازيكناني مثل كريم باقري اين اصلاً براي فوتبال ما خوب نيست كه شما خداحافظي‌تان را به تأخير بيندازيد، اين موضوع را در مجموع براي فوتبال‌مان بد نمي‌دانيد؟
به هرحال اين موضوع به ضعف فوتبال ما و استعداديابي فوتبال ما بازمي‌گردد كه هنوز هم به دنبال برگشت كريم باقري‌ها و... هستيم. فوتبال پايه ما خراب است و متأسفانه چرخه فوتبال ما مانند بسياري ديگر از كشورها نمي‌تواند ستاره‌سازي و جايگزين‌سازي كند و به همين دليل هم هنوز بيشتر صحبت بازيكنان قديمي است و...

*بسياري معتقدند مهدوي‌كيا جواهر فعلي پرسپوليس است. شما در اين مورد چه نظري داريد؟
من معتقدم جواهر فوتبال ما همدلي و يكدلي بازيكنان پرسپوليس است. آنها راه خودشان را پيدا كرده‌اند و هر روز براي رسيدن به موفقيت‌هاي بيشتر، سخت‌تر و بااراده‌تر تمرين مي‌كنند تا به آن چيزي كه لياقت دارند، دست پيدا كنند.

*براي خيلي‌ها جالب و بااهميت است كه چطور مهدي مهدوي‌كيا فارغ از بسياري از حاشيه‌هاي كنوني، جدال‌هاي مرسوم بين بازيكنان بزرگ و... فقط به تداوم و موفقيت بيشتر فكر مي‌كند.
من معتقدم موفقيت پرسپوليس از هر چيزي مهم‌تر است، بايد به اين نكته بپردازيم كه قبل از ما بازيكنان بزرگي مثل كلاني، پروين، عابدزاده، پنجعلي، دايي و... هم در پرسپوليس بوده‌اند و رفته‌اند اما اين نام پرسپوليس است كه هميشه مانده و پابرجا خواهد ماند. بسياري از موفقيت آن شاد و بسياري هم از باخت و ناكامي‌اش ناراحت مي‌شوند، به همين دليل من هم بيشتر از هر چيزي به موفقيت تيمم فكر مي‌كنم و به دنبال اين هستم كه با ياد و خاطره‌‌اي خوب مانند بسياري ديگر از بزرگترها و بازيكنان بزرگي كه از پرسپوليس رفتند، از پرسپوليس جدا شوم.

*اما چرا بعضي‌ها مانند شما فكر نمي‌كنند؟!
من هميشه به اين موضوع فكر مي‌كنم كه به شكل خوب و بااحترامي از پرسپوليس بروم و جدا شوم. در مورد اين بعضي‌ها هم من نمي‌توانم اظهارنظر كنم.

*به ‌نظر مي‌رسد پرسپوليس زود از گل زدن سير مي‌شود. نمونه آن را در ديدار با راه‌آهن ديديم، شما علت اين موضوع را چگونه مي‌بينيد؟
پرسپوليس زود از گل زدن سير نمي‌شود اما تيم ما به لحاظ روحي - رواني مشكلات بسياري را پشت‌سر گذاشت كه كم‌كم در حال فاصله گرفتن از آن مسائل است و من مطمئنم اين موضوع تأثير مثبتي بر روي تيم ما خواهد گذاشت.

*نگران متوقف شدن روند فعلي موفق پرسپوليس نيستيد؟
من معتقدم اگر تعطيلات مانع نشود، تا نيم‌فصل مي‌توانيم به بالاي جدول نزديك شويم.

*در مورد ديدار امشب بوورسيادورتموند و رئال‌مادريد چه صحبتي داريد و فكر مي‌كنيد كدام تيم مي‌تواند در اين بازي پيروز شود؟
دورتموند اين فصل تيم جوان و خوبي است كه البته بد فصل را شروع كرده و دوازده امتياز هم از بايرن عقب افتاده است. من طرفدار تيم خاصي نيستم اما از آنجا كه بازي دورتموند و رئال در آلمان برگزار مي‌شود، دورتموند شانس زيادي براي بردن رئال دارد. در مجموع اطمينان دارم كه بازي دورتموند و رئال هم مانند بازي قبلي دورتموند مقابل منچسترسيتي زيبا و جذاب خواهد شد و حتماً ديداري خواهد شد كه تماشاگران از ديدن آن لذت مي‌برند.

نظرات بینندگان